جمعه , آوریل 26 2024
دیدنی ترین مکان های توریستی جهان

دیدنی ترین مکان های توریستی جهان

در جهان مکان های دیدنی زیبایی هستند که همه دوست دارند از آنها دیدن کنند و از جاذبه های تفریحی آن لذت ببرند،  تصور کنید که شما پس از یک مدت طولانی کار کردن، خسته شده اید و نیاز به تفریح دارید، شما بودجه ای مخصوصی برای تفریح آخر سال خود آماده کرده اید و در آخر سال تصمیم میگیرید که به بهترین مکان های تفریحی سفر کنید.

سفر به این مکانها باعث آرامش روح، رفع خستگی، شادابی و سرزندگی شما میشود و اگر میخواهید از زندگی خود لذت ببرید، به دیدنی ترین مکانهای توریستی جهان سفر کنید.

در مقاله پیشرو ما چند تا از بهترین مکان های تفریحی جهان را به معرفی گرفته ایم تا کاربران عزیز اطلاعاتی را در رابطه به بهترین مکان های توریستی جهان بدست آورند.

دیدنی ترین مکانهای توریستی جهان کدام ها اند؟

  • جزایر گالاپاگوس:

یکی از مشهورترین مکانهای طبیعی و  آرام بخش دنیا برای جهانگردی  مجموعه جزایر گالاپاگوس است. این مجموعه از پنج جزیره زیبایی به نام های فرناندینا، ایزابلا، سانتا کروز، کریستول و السالوادور تشکیل شده و در نزدیکی خط استوا قرار دارد که به دلیل داشتن گونه های گیاهی و جانوری مختلف، شهرت جهانی کسب کرده است.

این جزایر شگفت انگیز میلیون ها سال قبل در اثر انفجارهای آتشفشانی در غرب اکوادور(اکوادور ایالتی در آمریکاست) بوجود آمده اند که امروزه به عنوان یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی جهان شناخته شده اند.

این جزایر دارای سواحل زیبا، گونه های حیوانی مختلف، پرنده گان زیبا و جنگل های سرسبز هستند که باعث جذب میلیون ها توریست از سراسر جهان شده اند.

  • قصر تاریخی جذاب تاج محل

جاذبه تفریحی بی نظیر تاج محل در کشور هندوستان یک مکان تاریخی افسانه ای(یکی از عجایب هفتگانه جهان) است که توسط محمد شاه جهان پنجمین امپراطور سلسله گورکانیان هندوستان برای همسرش بانو بیگم که ملقب به ممتاز محل بود، ساخته شده بود. جذابیت داستان بی نظیر عشق شاه جهان و بانو بیگم به زیبایی این معماری 400 ساله می افزاید.

این معماری به دستور شاه جهان ساخته شد که کار معماری آن بیش از دو دهه  جریان داشت و تقریباً حدود 20 هزار کارگر و معمار روی آن کار میکردند، در نهایت یک شاهکار مهندسی خوش نمایی با شهرت جهانی ساخته شد که  امروزه به عنوان یک از دیدنی ترین مکان های توریستی جهان شناخته شده است.

  • مکان های دیدنی کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که بیشترین مکان های زیبای دنیا را در خود جای داده است،  این همان کشوری است  که افراد زیادی در دنیا آرزوی دیدن آن را دارند و دوست دارند که از مکان های شگفت انگیز آن دیدن کنند.

این کشور از لحاظ تاریخ، فرهنگ، طبیعت، معماری و… خیلی غنی میباشد و سالانه توریست های زیادی را از سراسر جهان جذب خود میسازد از جمله ونیز شناور، شهر فلورانس و شهر رم  مشهورترین مکانهای آن بوده و جاذبه هایی چون سیسیل، سیکو تره، میلان، موزه های واتیکان، کلیسای سن پترو در رم، جزیره آلبا و بقیه مکان های تاریخی و تفریحی در این کشور که بیشتر آنها در سازمان یونسکو ثبت شده اند.

اگر دوست دارید روح خود را زنده کنید و از مسافرت خود لذت ببرید، این مکان ها میتوانند به شما لحظات تکرار نشدنی را هدیه بدهند.

  • جزیره پلینزی فرانسه در آقیانوس آرام جنوبی

شاید نتوانید جایی بهتر از جزیره پلینزی پیدا کنید، این جزیره رو-بروی آبهای درخشان اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد که توسط جنگل ها، سواحل ماسه دار و مناظر طبیعی جذاب احاطه شده است.

زیبایی و شهرت این جزیره بی نظیر ( که مشهور به بانوی پلینزی فرانسه است) قابل ستایش است  و بی تردید که یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی جهان است که در کشور فرانسه قرار داد.

اگر دوست دارید از همه مشکلات دنیا فارغ باشید و تولد دوباره روح خود را حس کنید، به جزیره پلینزی سفر کنید.

  • دیوار بزرگ چین

یکی از عجایب بزرگ دنیا که سالانه جهانگردان بین المللی زیادی را محو خود میکند دیوار چین است.

کار ساخت اولین دیوار آن در سال 221 قبل از میلاد در عصر سلسله امپراطوری مینگ به عنوان خط مرزی کشور چین شروع شد. امروزه  دیوار چین به عنوان یکی از شاهکار های عجیب دنیا بازدید کنندگان بیشماری را جذب خود کرده است

این دیوار بزرگ از میان جنگل های بزرگ، کوه ها، بیابان و رودخانه های میگذرد.

اگر شما دوست دارید روی بزرگترین دیوار جهان قدم بزنید و از هوای کوهستان های سر به فلک کشیده کشور چین لذت ببرید، سفری به کشور چین داشته باشید و با این جاذبه دیدنی برای خود خاطره بسازید.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

امن ترین کشورها

امن ترین کشور ها برای مسافرت

 آیا دوست دارید در مورد امن ترین کشور ها بدانید؟ امروزه امنیت به عنوان مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *