ویزاهای خارجی

چند نوع ویزاهای خارجی وجود دارد؟

ویزاهای خارجی  چند نوع هستند؟‌ چگونه میتوانیم ویزای خارجی بگیریم؟ احتمالاً شما یکی از افرادی هستید که دوست دارید به کشورهای خارج مسافرت کرده و یک زندگی متفاوت داشته باشید و در کنار یکی زندگی خوب، تحصیلات در دانشگاه های معتبر، کار در سازمانهای بزرگ، درآمد عالی و یک خانه رویایی داشته باشید.! بگذارید به شما این اطمینان را بدهیم که، گرفتن ویزاهای خارجی آنگونه که اکثر مردم فکر میکنند، سخت نیست. شما میتوانید با توجه به شرایط خود یک نوع ویزا انتخاب کنید و بدون هیچ دردسری به کشورهای خارج مسافرت کنید و لذت ببرید.

ما در مقاله زیر تمام اطلاعات مورد نیاز را در مورد انواع ویزا های خارجی جمع آوری کردیم تا کاربران عزیز بتوانند با توجه به شرایط خود، ویزای دلخواه خود را انتخاب کنند.

انواع ویزا

ویزای گردشگری

یکی از بهترین ویزاهای خارجی، ویزای گردشگری است. این ویزا میتواند نهایتاً سه ماهه باشد و شما مجبورید بعد از گذشت سه ماه به کشور خودتان بازگردید اما شرایط و مصارف آن با توجه به کشور های مختلف، متفاوت میباشد. با این ویز میتوان به کشور مورد نظر سفر کرده و از تمام مکانهای دیدنی و جالب آن دیدن کنید.

یکی از مزایای این ویزا این است که شما به عنوان مهمان وارد کشور مورد نظر می شوید و آنها با کمال میل از شما پذیرایی خواهند کرد، اما این ویزا مناسب افرادی است که از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند، زیرا قیمت این ویزا نسبت به ویزاهای دیگر، بیشتر است.

ویزای کار

دومین ویزای خارجی که مزیت های خوبی دارد، ویزای کاری است. به دلیل اینکه نیروی کاری جوان کشورهای توسعه یافته هر روز کمتر میشود، آن کشورها تمایل به جذب نیروهای جوان میکنند و اگر شما نیز حرفه، مهارت، کار تخصصی دارید، میتوانید به کشورهای مهاجر پذیر درخواست ویزای کاری بدهید و با خیال راحت سفر کنید. کانادا بهترین گزینه برای اخذ ویزای کاری است و میتوان گفت یکی از مناسب ترین ویزاهای خارجی، ویزای کاری کشور کانادا است.

این ویزا برای افرادی که تخصص و مهارت دارند، عالی است. از جمله ویزای کاری کشور کانادا: کشور کانادا با جذب بیشترین نیروی کاری در جهان، به یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر تبدیل شده و سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا به این کشور درخواست ویزای کاری میدهند و صاحب شغل میشوند.

از بهترین ویزاهای خارجی میتوان به ویزای کاری کشور آلمان نیز اشاره کرد، اما ظرفیت پذیرش این کشور نسبت به کشور کانادا کمتر است و شرط مهم این است که شما باید با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

ویزای تحصیلی

اگر شما هم به دنبال ادامه تحصیلات هستید و دوست دارید در دانشگاه های معتبر و عالی درس بخوانید، ویزای تحصیلی بهترین گزینه برای شما است. ویزای تحصیلی با توجه به شرایط هر کشور خارجی متفاوت میباشد اما بصورت کلی بیشتر کشورهای توسعه یافته ویزای تحصیلی ارائه میدهند و هر فردی که درخواست بدهد و شرایط آن را داشته باشد، پذیرفته خواهد شد.

یکی از ویزاهای تحصیلی خیلی معتبری که میتوان به آن اشاره کرد، ویزا تحصیلی کشور ترکیه و انگلستان است. این کشورها بهترین امکانات تحصیلی دانشگاهی را دارا بوده و مدارک تحصیلی آنها خیلی با اعتبار است.

بورسیه تحصیلی نیز یکی از بهترین گزینه های اخذ ویزای خارجی میباشد و شرایط آن طوری است که کشورهای توسعه یافته چند کرسی دانشگاهی محدودی را به رقابت میگذارند و از میان هزاران فرد، چند فرد شایسته و لایق را که شرایط بورسیه مورد نظر را داشته باشند، انتخاب میشوند.

ویزای ازدواج

ویزای ازدواج نیز میتواند به شما کمک کند تا به کشور مورد علاقه خود سفر کرده و زندگی کنید. برای اخذ این ویزا ابتدا باید یکی از شهروندان آن کشور به شما دعوتنامه بفرستد و شما را به کشور مورد نظر دعوت کند. پس از اینکه شما به آن کشور رفتید، با آن فرد ازدواج کرده و درخواست اخذ گذرنامه و شناسنامه میدهید. این ویزا طوری است که شما باید با فردی از شهروندان آن کشور و یا کسی که مدرک اقامتی آن کشور را داشته باشد ازدواج کنید، سپس اقدام به اخذ مدارک اقامتی کنید.

ویزای ازدواج یکی از آن ویزاهای خارجی است که هزینه های ابتدایی آن نسبت به ویزاهای دیگر اندکی بیشتر است، اما مزیت های این ویزا خیلی بیشتر است.

سخن آخر

فرصت های زیادی پیش روی شما قرار دارند که میتوانید از آنها استفاده کرده و به کشور مورد علاقه خود سفر کنید. گرفتن ویزاهای خارجی شاید کمی زمانبر باشد اما ارزش صرف زمان و هزینه شما را دارد.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *