سئو

سئو چیست و چگونه میتوان سایت خود را سئو کرد؟

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که کسب و کار اینترنتی دارید و میخواهید سایت خود را با استفاده از هنر سئو کردن، در فهرست صفحه اول گوگل قرار داده و کاربران زیادی جذب کنید. سئو کردن سایت یک هنر تخصصی و ظریفی است که با استفاده از تکنیک ها و روش های آن میتوانید به راحتی سایت خود را در فهرست بهترین سایت های صفحه اول گوگل قرار داده و کاربران زیادی جذب کنید. این کار سخت نیست اما نیازمند تلاش مداوم و دقت بالا میباشد و شما باید همه روش های سئو کردن را بلد باشید.

در مقاله پیشرو ما به چندی از مهمترین تکنیک های سئو کردن سایت در فضای گسترده اینترنت اشاره کردیم که کاربران عزیز بتوانند از این تکنیک ها استفاده مفیدی ببرند.

محتوا نویسی

یکی از بهترین و ساده ترین راه های سئو کردن سایت، محتوا نویسی است. با محتوا نویسی مهارت بازاریابی شما نیز تقویت میشود و در عین حال میتوانید سایت خود با نوشتن محتوای حرفه ای در صفحه اول گوگل قرار بدهید.

نوشتن محتوا طوری است که شما ابتدا باید عنوان دقیقی مطابق به موضوعات داخل سایت خود انتخاب کنید، سپس اطلاعات کامل و دقیقی درباره موضوع بنویسید.

چند مورد خیلی مهم در محتوا نویسی وجود دارد که شما باید رعایت کنید تا مقاله شما بهترین باشد.

اولین نکته مهمی که محتوای شما را در صحفه اول قرار میدهد، کامل بودن اطلاعات است و هرچه بیشتر بنویسید، بهتر است.

دومین نکته با اهمیت در نوشتن محتوای سایت این است که شما باید قوانین سئوی محتوا را رعایت کنید. مثلا:‌ چیدمان جملات باید منظم باشد، جملات بهم پیوسته باشند اما در حد لازم، کلمه کلیدی شما باید دقیق باشد، عبارات تکراری نباشند و از همه مهمتر اینکه کلمه کلیدی شما باید در حد مناسب باشد، نه زیاد و نه کم.

گرفتن لینک حامی(Backlink)

یکی از روش های ساده و راحت سئو کردن، گرفتن لینک حامی میباشد، زیرا با این روش شما خسته نمی شوید و در عین حال کار خیلی ساده ای است که نیاز به زمان زیادی ندارد. شما میتوانید روزانه یک ساعت وقت خود را صرف این تکنیک کنید و رتبه سایت خود را بالا ببرید. در ابتدا باید سایت های معتبر را جستجو کنید و به آنها کمنت(Comment) بدهید، پس از چند روز کمنت شما تأیید میشود. به دلیل اینکه این سایت ها معتبر هستند و رتبه بالایی دارند، رتبه سایت شما نیز بالا میرود.

هنگام لینک گرفتن از سایت های دیگر باید توجه داشته باشید که از سایت های رتبه پایین و نامعتبر لینک نگیرید، زیرا گرفتن لینک از سایت های نامعتبر باعث میشود که گوگل رتبه سایت شما را نیز پایین آورده و در نهایت سایت شما را حذف کند.

بهینه سازی سایت

از مؤلفه های اصلی سئوی سایت، بهینه سازی سایت میباشد و در صورتی که شما سایت خود را بصورت منظم و دوامدار بروز کنید، و هر چند وقت یکبار عکس  های جدید پست کنید، پست های متنی خود را گسترش داده وآپدیت کنید، سایت خود را توسط سرچ کنسول بررسی کنید… سایت شما رتبه بلندتری دریافت میکند و قدرت دامنه سایت شما بالا میرود.

این کار نیز یکی از کارهای اساسی سئو میباشد که  قدرت دامنه سایت شما را بالا میبرد و رتبه خوبی دریافت میکنید.

بروز رسانی و باز نشر محتوای قدیمی

یکی از تکنیک های خوبی که میتوان سایت خود را سئو کرد، بروز رسانی، ارتقا و باز نشر محتوای قدمی سایت شما میباشد. برای اینکار شما محتوای قدیمی سایت خود را دست کاری کنید و چیزهای جدید بر آنها اضافه کنید. با این روش، شما نیازی ندارید که همیشه محتوای جدید بنویسید و از موضوعات تکراری استفاده کنید.

گوگل فقط به دنبال تغییرات مثبت در سایت شما است و اگر شما نکات جدیدی به آن علاوه کنید، آنها را بررسی کرده و به شما مقام بهتری میدهد، زیرا همیشه داشتن محتوای جدید برای گوگل ملاک نیست،  شما باید بطور دوامدار مراقب همه محتواهای خود باشید.

به سایت های معتبر لینک بدهید

یکی از بهترین روش هایی که در سئوی سایت موثر است، لینک دادن به سایت های معتبر میباشد. ما هر زمانی که راجب الگوریتم های گوگل صحبت میکنیم، دو الگوریتم مشهور  Hummingbird  و Penguin به خاطر ما می آیند. این دو الگوریتم نقش مهمی در سئوی گوگل دارند.

این برای گوگل اینگونه به نظر میرسد که سایت شما تمایل دارد محتوایی با کیفیت بهتری را در اختیار کاربران قرار بدهد. این کار در واقع به معنی حسن نیت شما میباشد و گوگل فکر میکند که سایت شما ظرفیت ارتقاء و پیشرفت را دارد.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

آیا باور می‌کنید که در سال 2023 به تعداد 3900 ماشین بنز در ایران وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *