سه‌شنبه , می 14 2024

تعمیر کرکره برقی در تهران

امروزه  در اکثر مکانها برای درب ورودی پارکینگ منازل ، فروشگاهها ، ادارات و ورودی آپارتمان ها از کرکره برقی استفاده میشود.

درب کرکره برقی دارای انواع مختلف تیغه کرکره از قبیل تیغه پلی کربنات، تیغه رول گیت ، تیغه های فولادی و تیغه های آلومینیوم ساخته میشود.

موتور کرکره ریموتی نیز دارای ۳ نوع موتور توبلار، موتور ساید و موتور سانترال می باشد که میتوان با توجه به اندازه کرکره، سلیقه افراد و محل نصب آن از انواع مختلف تیغه یا موتور در ساخت کرکره استفاده کرد.

دربهای کرکره ای در اثر کارکرد، نصب نامناسب، نوسان برق ورودی، ضربه و یا ورود آب به موتور و رسیور دچار خرابی میشوند.

در این مقاله اغلب عیب‌های رایج در کرکره برقی و راه حل بر طرف کردن عیب های کرکره برقی را توضیح داده ایم و قصد داریم با آموزش تعمیر کرکره برقی در منزل به شما کمک کنیم بتوانید عیب های کرکره برقی خود را برطرف کنید.

 

وقتی کرکره برقی کار نمی کند چکار کنیم؟

بسیاری از دوستان روزانه از ما میپرسند که وقتی کرکره برقی کار نمیکند چکار کنیم؟ مشکل از کجاست؟ در واقع در موارد مختلفی مشاهده شده است که کرکره های برقی مشکل خاصی ندارند اما ما دراین مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین راهکاری تعمیر کرکره برقی را به شما عزیزان توضیح دهیم.

-۱-برق کرکره برقی قطع می‌باشد

اولین کاری که در تعمیرات کرکره برقی باید در نظر داشته باشید برق ورودی به برد کرکره است که با فازمتر میتوانید برق ورودی را بررسی کنید. در صورتیکه برقی کرکره قطع شده باشد، با وصل کردن آن میتوانید مشکل را برطرف کنید.

۲- رسیور کرکره برقی سوخته

در صورتیکه برق کرکره برقی وصل باشد باید سراغ رسیور کرکره بروید و درب رسیور را باز کنید سپس نگاهی به چراغ کرکره بیندازید. اگر چراغ کرکره خاموش باشد فیوز رسیور را چک کنید در صورت خراب بودن فیوز رسیور، فیوز 5 آمپر شیشه ای رسیور را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

در صورتی که چرا برد روشن باشد ولی موتور کار نکند به احتمال زیاد رله رسیور کرکره خراب شده است و شما باید رسیور را عوض کنید.

۳- موتور کرکره برقی بر اثر ورود آب به موتور، سوختن سیم پیچ و قطع شدن سیم بندی از کار می افتد .

تعمیر موتور کرکره برقی نیاز به تخصص دارد و به شما پیشنهاد میکنیم که برای تعمیر این قطعه مهم با تکنیسین های ماهر شرکت تعمیرات مرکزی تماس بگیرید.

۴- ریموت را فشار میدهیم صدای بوق می آید ولی کرکره حرکت نمی‌کند

در کرکره های که صدای بوق می آید از موتور DC استفاده شده که برقی ورودی موتور از UPs تامین میشود. اگر یو پی اس خراب شود و یا باطری آن تمام شود، کرکره  برقی ارور کم بودن ولتاژ را با چراغ زرد و صدای بوق اعلام میکنند. برای برطرف کردن این مشکل کافیست تا فیوز و باطری کرکره برقی را تعویض کنید.

تعمیر کرکره برقی

اگر کرکره تا نصفه بالا یا پایین آمد مشکل کجاست؟

  • میکروسویئچ کرکره برقی خراب است

میکروسویئچ حد بالا و پایین درب برقی را مشخص میکند. در کرکره برقی توبلار میتوانید موتور را باز کنید و مجموعه قطعاتی که میکروسویچ را تشکیل داده را عوض کنید.

  • میکروسویچ از تنظیم خارج شده

با گیر کردن اتومبیل و وسایل زیر کرکره برقی، حد بالا و پایین کرکره به هم میخورد که با تنظیم میکروسویچ در موتور توبلار و تنظیم مهره در موتور ساید، میتوانید حد کرکره را تنظیم کنید.

  • تیغه کرکره برقی به ریل گیر میکند

در دو طرف تیغه‌های کرکره برقی قطعه ای پلاستیکی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد تیغه حرکت کند با خراب شدن کپس ها تیغه کرکره بره سمت چپ یا راست حرکت میکند و با بالا و پایین کردن کرکره، تیغه ها به ریل و صفحه پلیت گیر میکند و از حرکت کرکره جلوگیری میکند.

در صورت بروز این مشکل میتوانید با دیلم تیغه ها را تنظیم کرده و کپس های فرسوده را تعویض کنید.

اگر کرکره از ریل خارج شود چیکار کنیم؟

بر اثر گیر کردن کرکره برقی بر روی وسایلی که در زیر آن قرار می‌دهند کرکره برقی از ریل خارج می‌شود.

برای رفع این مشکل باید میکروسوئیچ حد بالا را افزایش دهید سپس کرکره را داخل ریل هدایت کنید و میکروسویچ را در جای دلخواه تنظیم نمایید.

همچنان اگر کرکره برقی قفل باشد و شما ریموت بزنید، به احتمال زیاد چند تیغه از پایین کرکره و یا بالای کرکره خراب می‌شوند. راه حل تعمیر آن بریدن کرکره برقی، تعویض تیغه‌های معیوب و نصب جاقفلی بر روی تیغه انتهایی و تعویض تیغه‌های بریده شده از رو شفت میباشد.

 

◼️چگونه ریموت کرکره برقی را ست کنیم؟

اگر ریموت کرکره برقی شما خراب شده است و یا گم شده شما باید ریموت جدید را مجدداً بر روی رسیور کرکره برقی ست کنید.

وقتی ریموت مغازه و یا پارکینگ شما گم می‌شود بهتر است ابتدا کد ریموت ها را تغییر دهید تا دیگر نتوانند از ریموت شما استفاده کنند و منزل شما از سرقت شدن محفوظ بماند. برای این کار، دکمه learn روی رسیور را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا کلیه ریموت ها پاک شود سپس ریموت های موجود را ست کنید.

◼️کرکره برقی خود به خود بالا پایین می رود

با ورود آب و گرد و غبار داخل رسیور، قطعات الکترونیکی آن خراب می‌شوند و بدون اینکه سیگنال ریموت به رسیور برسد کرکره برقی بطور اتومات بالا و پایین میرود.

با افزایش یا کاهش ولتاژ ورودی به موتور کرکره برقی سیم بندی موتور دچار اتصالی میشود که با برخورد سیم موتور به بدنه و دیگر سیم ها، کرکره برقی خود به خود حرکت می کند.

این یک مشکل خطرناک برای کرکره است چراکه با بروز این مشکل امنیت مغازه شما از بین می رود و هزینه تعمیر کرکره شما بسیار بالا می رود.

تعمیر کرکره قدیمی چگونه انجام می شود؟

کرکره برقی های قدیمی که معمولاً بصورت دستی باز می شوند و از سیستم قدیمی در ساخت آنها استفاده شده است، گاهاً نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر آنها راهکارهای زیادی وجود دارد از جمله برخی از مهمترین راهکاری تعمیر کرکره قدیمی را در ادامه توضیح دادیم.

تعویض فنر شکسته کرکره قدیمی

تعویض فنر کرکره قدیمی بسیار خطرناک است و باید ایمنی را هنگام کار رعایت کنید.

در دو طرف فنر دو عدد سوراخ وجود دارد یک طرف به کاسه فنر و طرف دیگر به لوله وصل میشود.  بعد از نصب فنر به کاسه فنر تسمه می بندد و فنر را تحت فشار می پیچانند و به اصطلاح فنر را کوک می کنند.

نصب موتور بر روی کرکره قدیمی

در اثر شکسته شدن فنر کرکره های قدیمی، باید فنر و کاسه فنر را از سیستم کرکره برقی قدیمی حذف کنید و به جای فنر و کاسه فنر از موتور کرکره برقی ساید با توان ۶۰۰ کیلو گرم استفاده می شود .

چگونه از خرابی کرکره برقی جلوگیری کنیم؟

خرابی کرکره برقی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای منازل و مغازه ها اتفاق می افتد، به همین دلیل برای اینکه در هزینه تعمیر کرکره برقی صرفه جویی ایجاد کنید، یکسری کارهایی به شما پیشنهاد میدهیم، در ادامه با ما باشید.

نصب قفل برقی کرکره

با نصب قفل برقی بر روی کرکره ریموتی پارکینگ می‌توانید از بروز خرابی در کرکره برقی جلوگیری کنید و هزینه تعمیرات کرکره برقی را کاهش دهید.

روش کار قفل برقی بدین صورت است که با قفل کردن درب برقی، برق مدار کرکره قطع میشود و تا قفل درب باز نشود کرکره حرکت نمیکند.

استفاده از سنسور مانع

سنسور مانع بین تیغه های کرکره برقی نصب می شود و به محض برخورد کرکره با مانع، درب بطور اتومات متوقف می شود و از بروز خسارت جلوگیری می شود.

سنسور مانع همانند ریموتی است که فقط یک دکمه به نام استپ دارد، در واقع با تحریک شدن رله درب، سنسور کرکره برقی استپ می شود.

کاور موتور و رسیور

برای موتور و رسیور کرکره برقی خود حتما از کاور استفاده کنید تا از ورود آب و غبار به داخل موتور و برد جلو گیری شود چراکه کاور و رسیور باعث محافظت از کرکره در برابر عوامل بیرونی شده و به افزایش طول عمر آن کمک میکند.

برای دریافت خدمات تعمیر کرکره برقی با کی تماس بگیریم؟

اگرچه شرکت های بسیاری در عرصه خدمات تعمیر کرکره برقی در تهران و دیگر شهرهای کشور فعالیت میکنند اما اگر قصد دارید خدمات تعمیر کرکره برقی با هزینه مناسب دریافت کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت تعمیرات مرکزی است

شرکت تعمیرات مرکزی با داشتن تیم متخصص و مجرب و با ده سال سابقه درخشان در عرصه تعمیر کرکره برقی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران و حومه میباشد.

جهت درخواست تکنسین با شماره های زیر تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل کرکره شما را بر طرف نمایند.

اگر به دنبال شغل دوم هستید و قصد دارید با آموزش تعمیر کرکره برقی صاحب شغل جدیدی شود، ما به شما آموزشگاه فنی شو را پیشنهاد میکنم. این مجموعه در همکاری با سازمان فنی حرفه ای کشور و با داشتن اساتید باتجربه آماده است تا بهترین تخصص ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

021-88484088

09128931478

09128931478

این مطالب را نیز ببینید!

کارت بازرگانی

چگونه میتوانیم کارت بازرگانی اخذ کنیم؟

کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟ کارت بازرگانی در واقع مجوزی است برای اشخاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *