پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
بهترین دانشگاه های دنیا

بهترین دانشگاه های دنیا

آیا در رابطه به دانشگاه های مشهور دنیا چیزی میدانید؟ دوست دارید در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید؟ امروزه تحصیلات بخش مهمی از زندگی بشری میباشد و سالانه تعداد زیادی از افراد با استعدادهای درخشان در دانشگاه های مشهور مشغول به تحصیل هستند و تا امروز تعداد زیادی از این افراد موفق به کسب درجات علمی بالا فارغ شده و با دانشی که دارند در بزرگترین سازمانهای تحقیقاتی، فضایی، تجاری، سیاسی، شرکت های تکنولوژی معروف مشغول به کار و تحقیق اند که تا حالا اختراعات زیادی در زمینه های مختلف انجام داده اند.

اگر شما هم مایل به تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا هستید، مقاله زیر را مطالعه کرده و با بهترین دانشگاه های دنیا آشنا شوید.

  • موسسه فناوری ماساچوست(MIT)

این موسسه یک از بهترین دانشگاه های خصوصی ایالات متحده آمریکا است  که در سال 1861 در شهر ماساچوست تأسیس شد و بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS‌ توانسته است مقام نخست را در میان دانشگاه های برتر دنیا کسب کند. این دانشگاه دارای 450 دانشجو در مقطع کارشناسی و 2796 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی میباشد.

در این دانشگاه برای هر 4 دانشجو یک استاد وجود دارد و دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند چون زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. به دلیل اینکه این دانشگاه خصوصی است، دانشجویان باید سالانه مبلغی حدود 56000 دلار شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.

  • دانشگاه آکسفورد(Oxford University)

دانشگاه آکسفورد در شهر آکسفورد در سال 1096 تأسیس شده است و دومین دانشگاه قدمی دنیا است. بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS دانشگاه آکسفورد در رتبه دوم قرار دارد و بیش از 24000 دانشجو دارد که تقریباً 45% آن دانشجویان بین المللی از 160 کشور مختلف جهان هستند.

افراد غیر انگلیسی که قصد تحصیل به این دانشگاه را دارند، باید آزمون پذیرش این دانشگاه را سپری کنند و این آزمون مطابق به رشته مورد تقاضای آنها میباشد. در کنار این آزمون، دانشجویان باید برای ورود آزمون زبان انگلیسی TOEFL,IELTS,CPE را سپری کنند و موفق به کسب نمره بالایی شوند.

هزینه سالانه مقطع کارشناسی این دانشگاه بین 30 تا 40 هزار پوند متغییر است.

  • دانشگاه آمریکایی استنفورد

یکی از بهترین دانشگاه های دنیا دانشگاه استنفورد است که در سال 1885 در ایالت کالیفرنیای آمریکا تأسیس شده است. این دانشگاه در رده سوم رتبه بندی سازمان QS‌ قرار داشته و بر اساس آمار سال 2021 میلادی دارای 7858 دانشجو در مقطع کارشناسی است. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه باید از معدل و رزومه تحصیلی خوبی برخوردار باشد و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید از آزمون GRE نمره خوبی کسب کنند.

  • دانشگاه انگلیسی کمبریج

دانشگاه کمبریج 805 سال قبل در شهر کمبریج انگلستان تأسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی دنیاست.این دانشگاه از لحاظ رتبه بندی سازمان QS سومین دانشگاه برتر دنیاست و بر اساس آمار جهانی سال 2020 میلادی به تعداد 24450 دانشجو دارد.

زبان ورودی این دانشگاه انگلیسی است و متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید مدرک تحصیلی و همچنان مدرک زبان را ارائه بدهند

متقاضیان کشور ایران برای اخذ پذیرش این دانشگاه باید 80% نمره کنکور ملی را کسب کنند اما افرادی که متقاضی تحصیل در دوره های تئوری دانشگاه هستند، باید نمره معدل 4 سال دبیرستان آنها حد اقل 19 باشد

  • دانشگاه آمریکایی هاروارد

دانشگاه هاورارد به عنوان اولین و قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا شناخته می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ میلادی تأسیس شد و در شهر کمبریج آمریکا قرار دارد.

هاروارد پنجمین دانشگاه برتر دنیا است که در حال حاضر 9977 نفر دانشجوی بین المللی دارد که 160 کشور مختلف دنیا مشغول تحصیل هستند. متقاضیان برای ورود به این دانشگاه باید مدرک دیپلم، نمره قبولی آزمون های SAT یا ACT و یکی از مدارک زبان انگلیسی را ارائه بدهد. همچنان شهریه  تحصیلی در این دانشگاه مبلغی حدود 50000 دلار در سال است

دانشگاه آمریکایی پرینستون

  • دانشگاه پرینستون یک مؤسسه خصوصی آمریکایی است که در سال 1746 تأسیس شد. تعداد کل دانشجویان در مقطع کارشناسی 5321 نفر ( این آمار طبق بررسی آماری پاییز 2021) است، محیط آن حومه شهر است و وسعت محوطه دانشگاه 600 هکتار است و از یک تقویم تحصیلی مبتنی بر ترم استفاده می کند.
  • شهریه سالانه آن 57410 دلار است

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش و فرهنگ

تأثیر آموزش بر فرهنگ

 به نظر شما آموزش چه نقشی در فرهنگ سازی میتواند داشته باشد؟ آیا دانش در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *