یکشنبه , آوریل 28 2024
ویزای کشور ترکیه

اخذ ویزای کشور ترکیه و انواع آن

چگونه ویزای کشور ترکیه را دریافت کنیم؟ آیا شما هم دوست دارید به ترکیه سفر کرده، از کار و زندگی در آن کشور لذت ببرید؟ احتمالاً مثل خیلی از افراد دیگر، دوست دارید به کشور زیبای ترکیه رفته و از بهترین مکان های دیدنی آن کشور برای خود خاطره بسازید. ترکیه یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که از لحاظ اقتصاد، تحصیلات، فرهنگ و مکان های دیدنی جزو کشور های درجه یک میباشد. ترکیه کشور دوقاره ای است که نیمی از آن در قاره آسیا و قسمتی از آن در قاره اروپا قرار دارد و سالانه افراد زیادی از سراسر جهان برای سیاحت، تحصیل، کار و زندگی به این کشور سفر میکنند.

ما در این مقاله شما را با انواع ویزای ترکیه و چگونگی گرفتن آنها آشنا خواهیم کرد تا شما کاربران عزیز بتوانید به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

انواع مختلف ویزای ترکیه

برای ورود به کشور ترکیه، ویزاهای مختلفی وجود دارد، از جمله: روادید رسمی، روادید کوتاه مدت، روادید تک ورودی، روادید چند ورودی و روادید ترانزیت.

ویزای رسمی کشور ترکیه

ویزای رسمی کشور ترکیه دو نوع میباشد: 1- الکترونیکی 2- لیبل دار. ایرانیان برای سفر توریستی و تجاری به کشور ترکیه، نیازی به اخذ ویزا ندارند، اما برای کار و تحصیل باید ویزا بگیرند.

ویزای الکترونیکی از طریق سایت E-visa صادر میشود و متقاضی باید 48 ساعت قبل از سفر به ترکیه، فرم ویزا را پر کند و به سفارت بفرستد؛ اما ویزای لیبل دار از سوی سفارت کشور ترکیه صادر میشود؛ ویزای ترکیه معمولاً بین 3 تا 6 ماه اعتبار دارند.

ویزای توریستی تجاری کشور ترکیه

ویزای توریستی مخصوص افرادی است که قصد دارند برای گردشگری و سیاحت به کشور ترکیه سفر کنند و از مکان های دیدنی آن لذت ببرند. در صورتی که شما قصد دارید ویزای ترکیه را اخذ کنید و برای گردش و سیاحت به کشور ترکیه سفر کنید، باید مدارک لازم را به همراه خود داشته باشید. ابتدا باید فرم درخواست ویزای ترکیه را بصورت آنلاین پر کنید، سپس نیاز است تا مدارکی چون، گواهی تمکن مالی، بیمه مسافرتی و پاسپورتی که 6 ماه اعتبار داشته باشد، ارائه دهید.

ویزای توریستی ترکیه معمولاً 90 روز اعتبار دارد که پس اتمام این زمان، فرد باید به کشور خودش برگردد. نکته مهم این است که اتباع کشور ایران برای ورود توریستی به خاک ترکیه نیاز به ویزا ندارند و فقط مهر ورودی بر روی گذرنامه آنها زده میشود.

ویزای کاری ترکیه

پرطرفدار ترین ویزای ترکیه، روادید کاری است و بسیاری از افرادی که به کشور ترکیه مسافرت میکنند، به هدف کار کردن میروند. برای اخذ ویزای کاری کشور ترکیه ابتدا باید یکی از کارفرمایان یا صاحب کسب کاران ترک به شما دعوت نامه بفرستد، سپس اقدام به اخذ ویزای کاری کنید.

روادید کاری از لحاظ مدت زمان متفاوت میباشد. ویزای محدود، نامحدود و مستقل.

روادید کاری محدود طوری است که فرد برای مدت 1 سال در ناحیه مشخصی برای کارفرما کار میکند و در این مدت یک سال فرد بطور قانونی در ترکیه کار و زندگی میکند. این ویزا تا دو سال دیگر نیز تمدید میشود.

روادید کاری نامحدود فقط به افرادی داده میشود که 8 سال در ترکیه زندگی کرده باشند و برای اخذ این ویزا، متقاضی باید اقامت دائم ترکیه را نیز داشته باشد.

روادید کاری مستقل ترکیه به افرادی داده میشود که بخواهند در کشور ترکیه کارآفرینی داشته باشند که معمولا با ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید سهام شرکت ها میتوانند این نوع روادید را اخذ کنند.

ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه یکی از بهترین ویزاهایی است که میتوانیم دریافت کنیم، افرادی که علاقه‌مند تحصیل در کشور ترکیه هستند، روادید تحصیلی این کشور را اخذ کرده و مشغول به تحصیل میشوند. این روادید شامل ویزای کارآموزی، شرکت کردن در دوره های تحقیقی، شرکت کردن در دوره های زبان ترکی، تحصیل کردن در دانشگاه های ترکیه میشود.

دانشجویانی که قصد دارند ویزای کاری این کشور را اخذ کنند، باید مدارک لازم را فراهم کنند.

نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر

گواهی سلامت جسمی از آزمایشگاه

گواهی تمکن مالی

گذرنامه ای که حد اقل 90 روز اعتبار داشته باشد

پرکردن فرم ویزای دانشجویی

تهیه بلیت برگشت

پرداخت هزینه ویزا و دانشگاه

نکته مهم: افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند و به زبان انگلیسی مسلط باشند، میتوانند برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس اقدام کنند و پس از اخذ ویزای تحصیلی، در دانشگاه های ترکیه به تحصیل به پردازند. برای در مقطع کارشناسی ارشد، فرد متقاضی باید از سوی یکی از دانشگاه های ترکیه پذیرش دریافت کند، مدرک لیسانس خود را ارائه دهد و به زبان انگلیسی مسلط باشد. تحصیل در مقطع دکتر نیز نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و ارائه دادن مقاله تحقیقی میباشد؛ ضمن این مدارک، فرد متقاضی باید مدرک زبان را نیز ارائه بدهد.

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *