چهارشنبه , می 8 2024
زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی چه مزایایی دارد؟

آیا دوست دارید بدانید یادگیری زبان انگلیسی چه مزایایی دارد؟ میدانید با یادگیری زبان انگلیسی میتوان چه کار هایی انجام داد؟ به نظر شما چه لزومی دارد که ما زبان انگلیسی بیاموزیم؟ این را میدانید که با یادگیری زبان انگلیسی میتوان چه  فرصت های خوب شغلی، روابط کاری، روابط اجتماعی، ثروت را بدست آورد؟ اگر شما هم دوست دارید در مورد این مسائل بدانید، پس این مقاله را تا آخر مطالعه کنید و مزایای آموختن بزرگترین زبان بین المللی دنیا را بدانید.

زبان انگلیسی امروزه به طور گسترده ای گسترش یافته و مورد استفاده قرار می گیرد و روز به روز محبوب تر می شود. در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که چرا زبان انگلیسی مهم است و چگونه یادگیری این زبان می تواند زندگی روزمره شما را بهبود بخشد:

1) سفر کردن به کشورهای مختلف دنیا

یک از بهترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی این است که با یادگرفتن این زبان سفر کردن به کشورهای انگلیسی زبان مخصوصاً کشورهای اروپایی راحت میشود. وقتی این زبان را بلد باشید میتوانید به هر کشوری سفر کنید حتی اگر زبان اول و دوم آنها انگلیسی نباشد هم مشکل شما حل میشود.

و میتوانید در رستوران، کافه ها، بازار، ادارات به  راحتی انگلیسی صحبت کنید و کار خود را انجام بدهید.. امروزه بسیاری از افراد از کشورهای مختلف یکدیگر را ملاقات می کنند و در جریان سفر خود تجربیات موثرتری را کسب میکنند. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما کمک کند در هر کشوری که انگلیسی صحبت می کند سفر کنید.

2) مزایای اجتماعی یادگیری زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی و گرامر زبان انگلیسی می تواند تعامل شما را با مردم کشورهای مختلف افزایش دهد و در توسعه روابط اجتماعی  شما نقش برازنده ای داشته باشد. شما می توانید با هزینه بسیار اندک جلساتی داشته باشید یا از اسکایپ استفاده کنید یا تماس های تلفنی داشته باشید! این برای شما بسیار مفید خواهد بود.

زیرا می‌توانید از نظر اجتماعی پیشرفت کنید و در عین حال به یک حلقه اجتماعی بزرگ دسترسی داشته باشید،با تسلط بر این زبان شما میتوانید از سراسر دنیا دوست پیدا کنید و از فرهنگ و آداب و رفتار افراد مختلف دنیا آگاه شوید.

3) مزایای اقتصادی یادگیری زبان انگلیسی در زندگی مدرن امروزی

دانستن زبان انگلیسی عامل بسیار مهمی برای به دست آوردن درآمد است ؛ مزایای تحصیلی  وکاری خوبی دارد. امروزه در دنیای آموزش و تحصیلات فرصت های بیشماری وجود دارد و در صورتیکه مهارت انگلیسی شما خوب باشد، میتوانید از این فرصت ها بهرمند شوید. در دنیای تجارت، افرادی هستند که میخواهند تجارت خود را در سطح بین المللی وسعت دهند، باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و در صورتیکه به این زبان مسلط باشند، میتوانند به سرعت رشد کنند.

4) بهترین راه برای ایجاد فرصت های شغلی است

صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید اگر دوست دارید فرصت های کاری عالی و پردرامدی بدست آورید،فرصت های کاری برای پرسنلی که زبان انگلیسی خوبی دارند بیشتر است و از کارکنان دیگر  بیشتر حقوق دریافت میکنند،بنابراین اگر انگلیسی بلد باشید شما شانس خوبی برای یافتن شغل های پردرامد خواهید داشت! این یک شانس عالی برای یافتن شغل رویایی بدون هیچ مشکلی است.

5) به یادگیری سایر زبان ها کمک می کند

اگرچه برخی افراد یادگیری زبان انگلیسی را صرفاً برای مقاصد مکالمه می دانند، اما این مهارت بهترین راه برای گرفتن  سایر زبان ها مانند فرانسوی و آلمانی در مدت کم است. اگر می میخواهید که زبان های بیشتری یاد بگیرید و زمان کمتری صرف یادگیری زبان های دیگر کنید،  انگلیسی به درک شما از هر زبان گفتاری کمک می کند. این به شما امکان می دهد نه تنها زبان انگلیسی را بلد باشید، بلکه زبان های بیشتری یاد بگیرید و از موفقیت های بیشتری برخوردار شوید.

6)  انگلیسی به شما امکان دسترسی به مزایای آموزشی میدهد

بسیاری از مردم این تصور رایج را دارند که یادگیری زبان انگلیسی فقط برای اهداف مهارت های زبانی کاربرد دارد، در حالیکه یادگیری این زبان در بهره مند شدن از مزایای آموزشی یا بورسیه های تحصیلی برای حضور در کالج ها اهمیت  زیادی دارد. با شرکت در کلاس‌های ESL، می‌توانید راه خود را به سمت موفقیت تحصیلی و در مسیر درست هدایت کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که نه تنها در خانه بلکه به صورت آنلاین در هرجایی که باشید به کتاب ها، مقالات و منابع آموزشی دسترسی داشته باشید.

7) یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، مزیت های دیگری هم دارد.  مهارت انگلیسی در سطحESL فرصت دیگری در زندگی به شما ارائه می دهد. وقتی کسی پایش را  در دنیای انگلیسی و یا در کشورهای انگلیسی زبان گذاشته باشد، به دنیای جذابی از دانش، مهارت ها و گزینه های زبانی آکادمیک دسترسی پیدا می کند. دنیا برای او در دسترس‌تر می‌شود، به این معنی که فرصت‌های زیادی برای تحصیلات، تجارت، کار و مسائل جهانگردی را بدست می آورد.

8) زیرنویس ها، اخبار و برنامه های تلویزیونی میتواند انگلیسی شما را تقویت کند

در صورتیکه شما به تماشای سینمای هالیودی علاقه دارید، و فیلم های هالیودی با زیرنویس انگلیسی را تماشا میکنید، شما در دنیایی از کلمات و جملات عامیانه زبان انگلیسی وارد شده اید. یعنی وقتی شما انگلیسی بلد باشید، میتوانید زیرنویس فیلم ها را خوانده و به صحبت کردن کاراکتر های فیلم توجه کنید، دراین صورت خیلی راحت کلمات و جملات جدید یاد میگیرید و نکته خوبی که دارد این است که انگلیسی سینمایی به روز شده است و شما کلمات به روز شده را یاد میگیرید.

9) زبان انگلیسی مورد توجه جهانیان است

شما در کنار اینکه با یادگرفتن زبان انگلیسی میتوانید از مزایای آن برخوردار شوید، این زبان امروزه به عنوان یک قدرت و یک امتیاز است. در هرجای دنیا کسانیکه انگلیسی بلد هستند، با کلاس تر، به روز شده تر، پرانرژی تر و خوشحال تر از بقیه به نظر میرسد و این به دلیل مهارتی است که آنها دارند و از بقیه متمایز میشوند.

10) می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد

گاهی وقتا افرادی با زبان مادری انگلیسی در مقابل شما قرار میگیرند  در صورتیکه شما به زبان انگلیسی مسلط نباشید و یا اگر انگلیسی شما ضعیف باشد، شما برای یافتن کلمه مورد نظر خود، چند بار در ذهن خود به جستجوی یافتن کلمه مناسب میگردید و این در حالی است که تمام بدن شما را استرس فرا گرفته است.

بالعکس اگر شما انگلیسی قوی داشته باشید، باعث میشود که شما در ارتباط برقرار کردن و مکالمه کردن راحت باشید. این امر باعث می‌شود که شما حتی برای مطالعه‌های آکادمیک نیز به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید و مهمتر از همه اینکه میتواند در بین جمعی که انگلیسی صحبت میکنند، به راحتی صحبت کنید و ترس از اینکه کلمات اشتباهی را بکار میبرید، در دل شما وجود ندارد.

11) دانش شما را گسترش می دهد

تجربه ای که هر کسی می تواند آن را درک کند، کشف اطلاعات جدید است. از این رو با یادگیری زبان انگلیسی، فرد از این فرصت برای کشف دانش و علایق شخصی خود بیش از آنچه که در اصل تصور می کرد استفاده می کند. از طریق کتاب ها، فیلم های تاریخی یا علم؛ زبان آموزان ESL می توانند نتایج بهتری به دست آورند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

12) مغز شما را تیز و فعال نگه می دارد

یادگیری زبان انگلیسی شما را در درازمدت از بیماری آلزایمر یا هر نوع زوال عقل دور نگه می‌دارد. خواندن روزانه ایمیل‌ها ثابت می‌کند که شما بیشتر  به حرف های دیگران گوش می‌دهید، ارتباط بهتری برقرار می‌کنید و قدرت حافظه فوق‌العاده‌ای دارید، بنابراین با بهبود مهارت‌های روزانه خود با این زبان، می‌توانید همه چیز را پشت سر بگذارید. تست ها، آزمون ها و تصمیم گیری های شما راحت تر از قبل انجام میشوند.

بنابراین همانطور که در بالا یاد آور شدیم یادگیری زبان انگلیسی می تواند در فرصت های شغلی، یادگیری زبان های دیگر، تجارت، کسب و کار، امور تحصیلی، تحقیقات، ارتباطات اجتماعی، مسافرت ها و علوم پزشکی مفید باشد زیرا زبان رسمی مورد استفاده در همه حوزه ها است. اگر زبان مادری شما انگلیسی است یا زبان آموز دوم هستید، زبان انگلیسی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش و فرهنگ

تأثیر آموزش بر فرهنگ

 به نظر شما آموزش چه نقشی در فرهنگ سازی میتواند داشته باشد؟ آیا دانش در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *