شنبه , آوریل 27 2024
سیستم آموزشی

جدید ترین سیستم های آموزشی در جهان

اکثر دانشجویانی که علاقه‌مند ادامه تحصیل در کشور های خارج هستند، این سوال را می پرسند” بهترین سیستم آموزشی جهان کدام است؟ کدام کشور بهترین سیستم آموزشی جهان را دارد؟” سیستم های آموزشی زیادی در جهان وجود دارند که با ارائه بهترین امکانات آموزشی و تحصیلی، دانشجویان با استعداد و نخبه ای به جامعه تقدیم میکنند.

امروزه منابع مختلفی در جهان وجود دارد که سیستم های آموزشی جهان را بررسی میکنند، از این میان، آموزش های عالی و دانشگاه ها اغلباً مورد توجه قرار دارند، بر اساس رتبه بندی های جهانی، مؤسساتی هستند که با معیارات دقیق و منظمی همه ساله بهترین سیستم ها را بررسی و تحلیل میکنند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط  US News & World Report، ما لیستی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را ارئه میدهیم.

اگر بخواهیم با کیفیت ترین سیستم های آموزشی جهان بر اساس کشور را لیست کنیم، آمریکا به عنوان پیشرفته ترین کشور از لحاظ آموزشی میباشد.

  • آمریکا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • هلند
  • سویدن
  • فرانسه
  • دنمارک
  • کانادا
  • جرمنی
  • سویزرلند
  • جاپان
  • اسرائیل
  • کره جنوبی
  • عربستان

کشور آمریکا

اگر میخواهید در خارج از کشور درس بخوانید، باید در نظر داشته باشید که درس خواندن در هر کشوری مزیت های خاص خودش را دارد، یک کشور ممکن است به دلیل زیرساخت های مدرن خود مشهور باشد ،در حالیکه کشور دیگری ممکن است به دلیل برنامه های مبتکرانه و منحصر بفرد خود شناخته شود. به عنوان مثال: اگر عواملی چون استانداردهای زندگی و در دسترس بودن منابع تحقیقی را بررسی کنیم، کشورهایی چون فنلاند، دانمارک، نروژ، ژاپن، روسیه و سایر کشور هایی از این نوع هستند که آموزش مدرن ارائه میدهند.

با بررسی کشور های مختلف و امکانات درسی آنها میتوانیم، تصمیم بگیریم که کدام کشور بهترین گزینه برای ادامه تحصیل میباشد.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده یکی از کشورهای پیشرو در آموزش معاصر است که آموزش با کیفیت ارائه میدهد، زیرا استادان مشهور و حرفه ای دارد. این کشور بیش از هر کشور دیگری برنده جایزه نوبل دارد و سالانه پذیرای بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی است. علوم کامپیوتر، مهندسی، مدیریت بازرگانی، حقوق و هنر از جمله محبوب‌ترین موضوعات بین دانشجویان آمریکایی هستند.

در کشور آمریکا، با توجه به تأکید بر سیستم آموزشی بر تحقیق و توسعه، موسسات آموزشی در ایالات متحده آمریکا شروع به ارائه انواع برنامه های تحصیلی پژوهش محور، مخصوصاً در زمینه های STEM ‌ کرده اند.

ایالات متحده آمریکا برنامه های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه میدهد، این کشور با داشتن دانشگاه هایی چون هاروارد، دانشگاه ییل و  MIT، دارای بهترین سیستم های آموزشی در جهان است.

کشور های مختلف

انگلستان

یکی از کشورهایی که دارای بهترین سیستم های آموزشی میباشد، کشور بریتانیا است. بریتانیا  با داشتن نیم میلیون دانشجوی بین المللی  که در برنامه های مختلف ثبت نام میکنند، دومین مقصد آموزشی محبوب در جهان است. این کشور برای قرن ها مرکز یادگیری و آموزش بوده است. دانش آموزان از سراسر جهان بدلیل منحصر بفرد بودن از فرهنگ غنی انگلیسی و تجربیات یادگیری متفاوت، جذب موسسات انگلستان شده اند.

بر اساس رتبه بندی سازمان QS، انگستان دارای 18 دانشگاه برتر دنیا میباشد، این کشور دارای دومین سیستم آموزشی برتر در جهان است که دارای دوره هایی در هنر، ادبیات، فلسفه و طراحی است.

استرالیا

استرالیا، ششمین کشور بزرگ جهان از لحاظ وسعت میباشد، به دلیل تحصیلات عالی و چشم انداز حرفه ای خود مورد توجه قرار گرفته است. استرالیا یک مکان تحصیلی محبوب در جهان است، زیرا طیف گسترده ای از دوره های مهندسی، مدیریت، معماری، رسانه، تجارت، ارتباطات و هنر را ارائه میدهد. با هفت دانشگاه برتر استرالیایی که در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، سیستم آموزشی استرالیا در میان بهترین سیستم های آموزشی جهان قرار دارد، موسسات آموزشی استرالیایی مؤسسات تحقیقاتی چندین کشور را مدیریت میکنند.

هلند

موسسات مستقر در کشور هلند از سال 1800 به ایجاد روش های جدید روی آورده اند و امروزه بهترین سیستم آموزشی جهان را دارند. سیستم آموزشی هلند با  فنلاند قابل مقایسه است. استاندارد های دانشگاه ها در این کشور به دو گروه طبقه بندی میشوند.

  • دانشگاه های WO که دانش آموزان میتوانند پس از اتمام دوره های آموزشی در دانشگاه های WO تحقیقات مستقل انجام بدهند یا میتوانند مدرک دکترا دریافت کنند. این سیستم آموزشی علمی است که به موضوعات نظری و تحقیقاتی مانند علم و هنر وابسته است.
  • HBO سیستم دیگری است که به آموزش عالی و رشته های حرفه ای میپردازد، این سیستم متمرکز بر موضوعات علمی- کاربردی است که دانشجویان را برای مشاغل خاص آماده میکند.

 سوئد

سوئد، مانند کشورهای خواهر قطب شمال، فنلاند، نروژ و دانمارک، بخوبی توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از 20 کشور برتر جهان با بهترین سیستم های آموزشی حفظ کند. مردم سوئد تمرکز زیادی بر توسعه اعضای تیم دارند، بنابراین دانش آموزش که درس میخواند، خود را برای یک شغل موفق آماده میسازد.

سوئد به عنوان یک کشور آینده نگر شناخته شده است. تحقیقات دانشگاه سوئد همیشه به توسعه نو آوری های مهمی مانند بلوتوث، ضربان ساز، اسکایپ و اسپاتیفای کمک کرده است. دانشجویان بین المللی زیادی در کشور سوئد تحصیل میکنند.

کلام نهایی

تحصیلات یکی از بهترین راه های کسب موفقیت است، افرادی که به علم خود می افزایند، همیشه موفق میباشند و در زندگی پیشرفت زیادی میکنند. در جهان بهترین سیستم های آموزشی وجود دارند که افراد خبره و با مهارتی پرورش میدهند تا به جهان خدمت کنند.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

 

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *