ماساژ بدن

ماساژ بدن چیست و چگونه انجام میشود؟

شاید شما نیز تا حالا با افرادی مواجه شده اید که بدن آنها خسته شده و انرژی خود را از دست داده اند و با استفاده از ماساژ درمانی حال شان خوب شده است و شاید هم خود شما نیز حد اقل یکبار ماساژ درمانی انجام داده باشید و با ماساژ درمانی، روغن ماساژ، صابون ماساژ و روش های ماساژ آشنا باشید.

اگر شما هم با ماساژ درمانی و فواید ماساژ بدن آشنا نیستید، نگران نباشید ما در مقاله پیش رو ما قصد داریم تا شما را با ماساژ بدن، ماساژ درمانی، روغن ماساژ، خامه بدن و فواید ماساژ درمانی آشنا کنیم تا شما هم بتوانید با استفاده از روش های نوین ماساژ درمانی، آرامش و التیام روحی و جسمی را به خودتان هدیه کنید.

ماساژ درمانی یکی بهترین راه های درمان بدن میباشد که آرامش بخش روح و جسم میباشد. بدن انسان با تماس فزیکی حساس است و زمانیکه با نوک انگشتان بدن را ماساژ میدهیم، بدن پیامی را توسط گیرنده های حسی به مغز میرساند که حاوی احساس آرامش و لذت میباشد.

بنابرین مغز این احساس خوب را به سرتاسر بدن منتشر میکند و بدن آرام میگردد؛ حتی بیشتر اوقات فردی که ماساژ داده میشود به سبب آرامش بدن،به خواب عمیقی و شیرینی فرو میرود. در واقع ماساژ عبارت است از نوازش، ورز دادن و فشار دادن پوست و عضلات که انواع مختلفی دارد و سطح انرژی بدن را برای بهبود حالت فزیکی بالا میبرد

و اعضای مختلف بدن( استخوان ها، عضلات، قلب و پوست ) را تحت تأثیر قرار میدهد.  ماساژ بدن را تشویق می کند تا اندورفین تولید کند – مواد شیمیایی طبیعی در بدن ما که باعث ایجاد احساس شادی در ما می شود

فواید ماساژ برای سلامتی چیست؟

در اشکال مختلف، ماساژ درمانی می تواند به درمان و تسکین طیف وسیعی از مشکلات  کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که ماساژ برای تسکین مشکلات مربوط به استرس،اضطراب و حملات پانیک گرفته تا آسم، یبوست و فشار خون بالا مفید است. در تسکین درد – درمان درد مزمن، کمردرد و حتی آرتریت موثر است. همچنین بیشتر و بیشتر در مورد بیماران سکته مغزی و سرطان و افراد مبتلا به زوال عقل استفاده می شود.

 

ماساژ جریان خون را تقویت می کند، که میزان اکسیژن و مواد مغذی را که به اندام ها و بافت های شما می رسد را افزایش می دهد. در حالی که ماساژ بدن شما را تشویق می کند تا “چیزهای خوب” را به گردش درآورد. همچنین آن را تشویق می کند تا از شر “مواد بد” خلاص شود – مواد زائد، سموم، دی اکسید کربن و آب اضافی. تحریک سیستم عصبی و بهبود سیستم لنفاوی باعث تقویت سیستم ایمنی نیز می شود.

 

می‌توان از آن برای درمان آسیب‌ها یا مشکلات فیزیکی خاص و کمک به توانبخشی پس از آسیب‌دیدگی ورزشی استفاده کرد. همچنین می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر ماهیچه ها یا بافت ها و بهبود دامنه حرکتی ورزشکار کمک کند.

 

یکی از بزرگترین تأثیرات بیشتر ماساژهای مکمل این است که می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، در پوست خود آرام تر باشید.

 

روغن های ماساژ چیست؟

بسیاری از روغن های ماساژ شامل مجموعه ای از روغن های پایه و روغن های ضروری هستند. روغن های ماساژ در کنار آروماتراپی ایجاد شدند. حتی فرهنگ های باستانی مانند مصریان از آنها استفاده کرده اند. اگرچه بخشی ضروری از هر ماساژ نیست، اما روغن ماساژ می تواند به ارتقای سلامت کلی و افزایش سلامتی کمک کند.

ماساژ دادن بدن ممکن است بدون حضور روغن ماساژ ناقص بنظر برسد. با این حال،  این ممکن است به نوع ماساژ انجام شده بستگی داشته باشد. علاوه بر این، انواع مختلفی از روغن ماساژ ممکن است برای انواع مختلف ماساژ استفاده شود. توجه داشته باشید که همه روغن های ماساژ دارای عطر نیستند.

اغلباً، روغن ماساژ خیلی متراکم نیست، زیرا باید به راحتی روی پوست سر بخورد و بلغزد. با در نظر گرفتن این موضوع، باید ویسکوزیته پایینی نیز داشته باشد تا بتواند با دستان ماساژور حرکت کند. روغن ماساژ نیز در مدت زمان معقولی جذب پوست می شود. نباید خیلی سریع جذب شود زیرا زمان ماساژ را محدود می کند، اما در نهایت باید جذب شود.

روغن های فیلتر شده نیز اغلب ترجیح داده می شوند زیرا لمس آنها دلپذیرتر است. علاوه بر روغن ماساژ، لوسیون‌های ماساژ، کرم‌ها یا ژل‌ها ممکن است برای کاهش اصطکاک بین دست‌های ماساژور و پوست بیمار استفاده شود. باز هم، استفاده دقیق یا نوع ابزار مورد استفاده ممکن است به نوع ماساژ یا ماساژدرمانگر بستگی داشته باشد.

ماساژ می تواند به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید. برای سلامتی و تندرستی مطلوب تلاش کنید.و  به حالت طبیعی خود برگردید! و اگر مطمئن نیستید به چه نوع ماساژی نیاز دارید، به راحتی به سایت ما نگاهی بیندازید و بهترین انواع روغن های ماساژ بدن را خریداری کنید..

خربد محصولات ماساژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *