پنج‌شنبه , می 2 2024
گرین کارت

گرین کارت آمریکا چیست و چگونه میتوانیم در آن ثبت نام کنیم؟

گرین کارت آمریکا؟ آیا در مورد گرین کارت آمریکا چیزی میدانید؟ احتمالاً شما هم دوست دارید مثل خیلی از افراد دنیا موفق به اخذ کارت شهروندی آمریکا شوید و به عنوان یک شهروند آمریکایی از مزایای زندگی کردن در پیشرفته ترین کشور دنیا(آمریکا) بهرمند شوید. گرین کارت آمریکا یکی از بهترین لاتاری های دنیا است که سالانه برگزار میشود  و به تعداد 50000 متقاضی از میان تمام کسانیکه ثبت نام میکنند، موفق به دریافت گرین کارت آمریکا میشوند. به دلیل اینکه آمریکا یک کشور پیشرفته و مدرن است، و همچنان دارای امکانات رفاهی زیادی میباشد، تقریباً اکثر افراد دنیا علاقه‌مند زندگی کردن در آن کشور هستند.

ما در مقاله پیشرو کوشیده ایم تا اطلاعات جامع و کاملی درباره گرین کارت آمریکا ارائه دهیم تا کاربران عزیز بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

مزایای داشتن گرین کارت آمریکا

داشتن گرین کارت آمریکا(کارت شهروندی آمریکا) به شما این فرصت را میدهد تا یک زندگی آرام و کار دائم در آمریکا را شروع کنید و از مزایای زندگی رفاهی عالی در این کشور برخوردار شوید. طوری که در بالا ذکر کردیم، کشور آمریکا همه ساله یک لاتاری جهانی برگزار میکند که شهروندان همه کشورها میتوانند در این لاتاری ثبت نام کنند و در صورت برنده شدن در لاتاری، با طی نمودن مراحل قانونی و پرداخت هزینه های قانونی آن، موفق به اخذ این کارت شوند. داشتن این کارت یک شانس است، زیرا گرفتن اقامت آمریکا از این طریق خیلی ساده و کم هزینه است.

داشتن گرین کارت مزایی زیادی دارد، از جمله:

  • داشتن حق کار

افرادی که گرین کارت آمریکا را دریافت میکنند، از حق کار مساوی با شهروندان اصلی آمریکا برخوردار هستند و میتوانند کار کنند و درآمد داشته باشند. آمریکا یکی از کشورهای اقتصادی جهان است که نرخ بیکاری در آن بسیار پائین است و تقریباً برای هر فردی مطابق با توانایی ها  و مهارت هایش کار وجود دارد. کشور آمریکا دومین کشور تولیدی جهان میباشد، بنابر این افرادی که به دنبال شغل مناسب در آمریکا هستند، میتوانند با جستجوی کار مورد علاقه خود، صاحب کاری با درآمد متوسط/بالا شوند.

  • داشتن حق تحصیل

آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل میباشد. این کشور دارای دانشگاه های مشهور و معتبری میباشد که شهرت جهانی دارند و تقریباً همه دانشگاه های آن از استاندارد تحصیلی برخوردار هستند. بیش از 3 هزار کالج و دانشگاه در کشور آمریکا وجود دارد که دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا می پذیرند.

تحصیل در دانشگاه های آمریکا مزیت های زیادی دارد از جمله: فراگیری دانش و تخصص برای ورود مستقیم و سریع به بازار کار و داشتن زندگی رفاهی مدرن مهمترین دلایلی هستند که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا وارد دانشگاه های آمریکا میشوند.

  • حق زندگی

آمریکا یک کشور قانون مدار میباشد و همه شهروندان آن از حقوق مساوی برخوردار هستند. در صورتی که شما هم گرین کارت(شهروندی آمریکا) را دارید، شما یک شهروند اصیل محسوب میشوید و هیچ تفاوتی میان شما و شهروندان اصلی آن کشور وجود ندارد. شما هم میتوانید خانه بخرید، به کسب دانش بپردازید، تفریح کنید، بیزنس راه اندازی کنید، عبادت کنید و…همه این ها مؤلفه هایی هستند که تحت عنوان آزادی به شما داده میشود.

چگونه میتوانیم در گرین کارت آمریکا ثبت نام کنیم؟

 این اساسی ترین سوالی است که افرادی زیادی به دنبال یافتن پاسخ آن هستند تا بتوانند نحوه ثبت نام کردن در گرین کارت آمریکا را بدانند و در لاتاری سالانه آن ثبت نام کنند. ثبت نام در گرین کارت آمریکا خیلی ساده و راحت است و نیازی به تخصص بالایی ندارد. متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • داشتن مدارک مورد نیاز

برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت، باید مدارک مورد نیاز ازجمله:‌عکس منظم با پس زمینه سفید، داشتن اسکن همه مدارک تحصیلی، داشتن اسکن گذرنامه(پاسپورت) و شناسنامه… این ها مدارکی هستند که باید حتماً داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که برای آپلود کردن عکس، سایت uscis.gove یک سری شرایطی در مورد سایز و ریزولوشن عکس تعیین کرده است که باید رعایت شود، در غیر آن پذیرفته نمی شوید.

  • پر کردن فرم ثبت نام

دومین شرط برای ثبت نام در گرین کارت آمریکا پر کردن دقیق فرم ثبت نام لاتاری میباشد. شما باید اینترنت قوی داشته باشید و فرم مورد نظر را بصورت کامل خانه پری کنید، باید یادآور شویم که  در اثنای طی مراحل ثبت نام، باید چند بار صفحه مورد نظر را ذخیره(Save) کنید تا در صورت قطعی اینترنت، فرم شما پاک نشود.

برای ثبت نام کردن، ابتدا باید وارد سایت https://www.uscis.gov/green-card شوید و روی ثبت نام(Register) کلیک کنید، با کلیک کردن روی گزینه ثبت نام، صفحه ای باز میشود که شامل چند صفحه دیگر میشود و شما باید در تمام مراحل، همزمان با پر کردن فیلد های مورد نیاز، مدارک لازم را نیز آپلود کنید.

در نهایت با اتمام مرحله آخر، گزینه ذخیره و اتمام(Save and finish) را بزنید. پس از اتمام همه مراحل، یک صفحه ای باز میشود که حاوی رمز نام کاربری و رمز ورود شما میباشدآ؛ شما باید رمز و نام کاربری خود را در جایی ذخیره کنید که پس از گذشت چند ماه و اعلام نتیجه گرین کارت، وارد پنل کاربری خود شوید.

در صورتیکه در گرین کارت آمریکا پذیرفته شوید، پیام تبریکی از طرف سایت فوق به شما داده میشود و از شما دعوت میشود تا جهت طی مراحل بعدی به سفارت آمریکا در کشور خود مراجعه کنید.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *