شنبه , آوریل 27 2024
بورسیه ترکیه

بورسیه ترکیه و نحوه ثبت نام در آن

 ثبت نام در بورسیه ترکیه چگونه است ؟کشور ترکیه یکی از پیشرفته ترین و جذاب ترین کشورهای دنیاست که از لحاظ تحصیلات در سطح بالایی قرار دارد و سالانه دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف به این کشور مهاجرت میکنند، این کشور گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل میباشد و در صورتی که نحوه ثبت نام در بورسیه های این کشور را بدانید، شما هم میتوانید از طریق اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده و ادامه تحصیل بدهید.

موسسات زیادی هستند که در زمینه ثبت نام بورسیه ترکیه فعالیت میکنند اما هزینه زیادی برای انجام کارها و طی مراحل پروسه ثبت نام اخذ میکنند، این هزینه برای افرادی که زبان انگلیسی یا ترکی بلد باشند، یک مصرف اضافی است و حتی افرادی نیز هستند که توان پرداخت این هزینه را ندارند.

در این مقاله ما نحوه ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه را بصورت کامل و جامع ذکر کردیم تا کاربران عزیز بتوانند وارد سایت شده و در بورسیه ثبت نام کنند.

مراحل ثبت نام در بورسیه ترکیه

برای ثبت نام در بورسیه ترکیه ابتدا باید وارد سایت رسمی بورسیه ترکیه به آدرس  www.turkiyeburslari.gov.tr وارد شوید. پس از اینکه وارد سایت شدید، سمت راست صفحه اصلی یک گزینه ای به نام  APPLY/LOGIN مشاهده خواهید کرد، روی این گزینه کلیک کنید تا وارد ثبت صفحه بعدی شوید.

 

بخش اول

بخش دوم

 

در این صفحه روی گزینه Register کلیک کنید تا وارد پنل ثبت نام شود.

در این پنل شما باید مشخصات خود که شامل: نام، نام دوم، نام فامیل، تاریخ تولید، ملیت، ایمیل، رمز ایمیل، سوال امنیتی و تصویر امنیتی که شامل کد چند رقمی کوچکی میشود، را باید بصورت کامل و دقیق وارد کنید.

  • نام: در این قسمت نام فقط باید نام خود را به زبان انگلیسی وارد کنید
  • نام دوم: این گزینه اختیاری است و در صورتی که شما نام دوم نیز داشته باشید، آن را ذکر کنید. مثلا: امیر علی
  • نام خانوادگی: ذکر نام فامیلی شما ضروری است
  • جنسیت: در این قسمت جنسیت خود را وارد کنید
  • تاریخ تولد
  • ملیت
  • ایمیل
  • رمز ایمیل
  • سوال محرمانه
  • رمز تصویری که به شما داده میشود و میگوید که این رمز را در خانه خالی زیر وارد کنید.

 

بخش سوم

 

پس از اینکه اطلاعات خود را کامل کردید، پنجره دیگری باز میشود که باید اطلاعات خود را تأیید کنید، گزینه ای  تحت نام  I APPROVE  یا  Save وجود دارد که باید اطلاعات خود را تصدیق کنید، برای تصدیق اطلاعات شما به ایمیل شما لینکی فرستاده میشود تا بر روی آن کلیک کنید

 

بخش چهارم

 

روی این لینک کلید کنید تا اطلاعات شما تأیید شده  و وارد پنل  Login شوید. پس از وارد شدن به پنل کاربری خود، نیاز دارید تا اطلاعات خانواده، تماس، تحصیلات، زبان، تجربه کاری، صلاحیت های آکادمیک… را وارد کنید.

اطلاعات شخصی

برای کامل کردن اطلاعات شخصی وارد  Personal information  شده و گزینه  Edit  را کلیک کنید، سپس همه اطلاعات خود را کامل و مدارک مورد نیاز خود را آپلود کنید.

 

بخش پنجم

 

اطلاعات خانواده

در این قسمت شما باید تمام اطلاعات خانواده خود را که شامل( نام مادر، در قید حیات بودن مادر، نام پدر، در قید حیات بودن پدر، تعداد خواهر و برادر، وضعیت تأهل، درآمد ماهانه) میشود را ذکر کنید.

بخش ششم

اطلاعات تماس

در بخش تماس باید تمام اطلاعات تماس، محل سکونت، کد پستی، آدرس منزل، شماره پلاک … را ذکر کنید.

 

اطلاعات بخش تحصیل

بخش تحصیل مهمترین بخشی است که شما باید اطلاعات تکمیلی خود را بصورت دقیق ذکر کنید، دانش آموزانی که متقاضی مقطع لیسانس باید پنل ریز نمرات دیپلم، و متقاضیان بخش فوق لیسانس، باید ریز نمرات دانشگاهی را ذکر کنید.

بخش هفتم

تکمیل بخش صلاحیت آکادمیک

بخش صلاحیت آکادمیک شامل داشتن مدارکی چون: نامه قبولی از دانشگاه های ترکیه، مدارک بین المللی چون  ALES, SAT, GMAT, GRE ، مدارک زبان ترکی و مدارک آموزشگاهی میشود.

در دو بخش اجتماعی و تجربه زندگی در ترکیه، باید اطلاعاتی چون فعالیت های اجتماعی، جوایز، Award, Project, Certificate اطلاعات در مورد پروژه ها، مدارک تجربه کاری … را وارد کنید. بخش تجربه زندگی در ترکیه نیز شامل اطلاعاتی چون: مدت اقامت در ترکیه، موجودیت اعضای فامیل در ترکیه و غیره میشود.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *