پنج‌شنبه , می 2 2024
مهاجرت به کشور آلمان

مهاجرت به کشور آلمان چگونه است؟

مهاجرت به کشور آلمان چگونه است؟ احتمالا شما هم دوست دارید به آلمان سفر کنید و از کار کردن و زندگی کردن در کشور آلمان لذت ببرید. آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای روپایی است که دارای بازار کار مناسب، رشد اقتصادی بالا و امنیت کامل میباشد. مهاجرت به کشور آلمان در سالهای اخیر رشد زیادی داشته است و تنها کشور اروپایی است که نیروی زیادی از مهاجران جهان را جذب میکند.

ما در این مقاله کوشیده ایم به بررسی مهاجرت به کشور آلمان و اینکه چگونه میتوانیم به کشور آلمان سفر کنیم و در آن کشور صاحب کسب و کار و زندگی خوبی شویم.

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در قاره اروپا میباشد که به نام جمهوری فدرال آلمان یاد میشود و دارای جمعیتی حدود 83 میلیون نفر میباشد. آلمان دارای 16 ایالت است و با کشور لهستان، فرانسه، جمهوری چک، بلژیک، سوئیس و هلند همسایه است. این کشور دارای طبیعت بسیار جذابی میباشد که جنگل های زیادی را دربر گرفته و تعداد زیادی برکه و دریاچه در این کشور وجود دارد.

سیستم حکومتی کشور آلمان بصورت ایالتی است و هر ایالت دارای دولت و قوانین مستقل است و تا حدود زیادی خود مختار اند. کشور آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا و نهمین کشور پربازدید دنیا میباشد.

قوانین مهاجرت به کشور آلمان

بهترین راه مهاجرت به کشور آلمان، اخذ ویزای کاری میباشد که برای گرفتن ویزای کاری کشور آلمان باید مدرک تحصیلی و تخصص کاری ارائه بدهیم و در صورتی که پذیرفته شویم و مشغول به کار شویم، برای دریافت مدرک اقامتی آلمان نیز میتوانیم درخواست بدهیم.

مهاجرت از راه تحصیل، سرمایه گذاری و ازدواج، هرکدام راه های رفتن به کشور آلمان هستند و نکته مهم این است که تحصیل در کشور آلمان رایگان است و تحصیلات عالی و با کیفیت برای افراد مهاجر را بصورت رایگان مهیا کرده است و حتی بعضی از دانشگاه های این کشور شهرت جهانی دارند.

در صورتی که در بورسیه های تحصیلی کشور آلمان کامیاب شوید و به زبان آلمان مسلط باشید، کشورآلمان بهترین شرایط تحصیلی با بهترین امکانات را برای شما فراهم خواهد کرد. تحصیل در کشور آلمان در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی است و فرد متقاضی نیاز دارد تا مدرک زبان آلمانی ارائه دهد، حد اقل باید یکی از مدارک سطح B1 و B2‌ را داشته باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یکی از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی این کشور است که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی تدریس میشود و فرد متقاضی میتواند با ارئه مدرک زبان انگلیسی چون آیلتس با حد اقل نمره 6.5 یا بالاتر، یا مدرک زبان آلمانی حد اقل در  سطح  B2  را ارائه بدهد.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان است. اکثریت دانشگاه های کشور آلمان دولتی هستند و تحصیل در آنها بصورت رایگان میباشد، یعنی هر فردی که از طریق ویزای تحصیلی وارد دانشگاه های این کشور شود، میتواند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

رشته های مهندسی، حقوق، اقتصاد، رشته های محبوب هستند، همچنان دانشگاه های فریه برلین، هامبولت برلین، دانشگاه فنی مونیخ، و هایدلبرگ از بهترین دانشگاه های این کشور هستند که دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان در آنها درس میخوانند.

 افراد متقاضی برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشند و به زبانهای انگلیسی و آلمانی مسلط باشند.

اخذ ویزای کاری آلمان

از آنجایی که کشور آلمان یک کشور اقتصادی بزرگی است و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است، رقابت شدیدی برای اخذ ویزی کاری این کشور وجود دارد و افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کشور آلمان را داشته باشند، باید از مهارت های خوبی برخوردار باشند. در صورتی که شما ویزای کاری کشور آلمان را داشته باشید، میتوانید به این کشور مهاجرت کرده و آنجا کار کنید. ویزای کاری برای یکسال میباشد و حتی قابل تمدید نیز میباشد.

مهاجرت به کشور آلمان از طریق کار آفرین

در صورتی که شما هم یک فرد کارآفرین مستعد و پرتلاشی هستید، میتوانید با اخذ ویزای کار آفرینی به کشور آلمان مهاجرت کرده و از مزایای کار و زندگی مدرن در این کشور لذت ببرید. برای اخذ این روادید شما باید ابتدا 25000 یورو با بیزنس پلن دقیقی ارائه دهید و پس از اینکه موفق به راه اندازی تجارت خود شوید، درخواست قامت دائم بدهید.

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به کشور آلمان، مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند آلمانی میباشد. در صورتی که متقاضیان قصد ازدواج داشته باشند، باید سن آنها از 18 بیشتر باشد و پول کافی برای پرداخت هزینه های عادی زندگی خود داشته باشند. با گذشت دو سال از زندگی مشترک و داشتن سه سال اقامت در آلمان میتوان برای اخذ تابعیت این کشور درخواست داد.

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *