جمعه , آوریل 26 2024
امارات متحده عربی

معرفی امارات متحده عربی مشهور

در مورد امارات متحده عربی چه میدانید؟ دوست دارید به زیباترین شهر جهان(دبی) سفر کرده و از زیباترین مکان های دیدنی آن، بازارهای وسیع  جهانی و آب و هوای دلنشین لذت ببرید؟ امارات متحده عربی یکی از مدرن ترین کشورها در سطح جهان است که امروزه به عنوان بهترین مرکز تجارت و سیاحت جهانی شناخته میشود.

در قرن هجدهم، پرتغال و هلند، دارایی های خود را در منطقه گسترش دادند اما با رشد قدرت دریایی بریتانیا در آنجا، عقب نشینی کردند، پس از یک سری آتش‌بس با بریتانیا در قرن 19، همه هفت امارات باهم متحد شدند تا دولت های تروسیال(شیخ نشین های عادل) را تشکیل دهند. این کشورها پس از جنگ جهانی دوم(1939-1945)، زمانی که دولت های واقعی بحرین و قطر اعلام استقلال کردند اما پنج امارت دیگر بطور رسمی در سال 1971 با شهر ابوظبی به عنوان پایتخت متحد شدند.

امارت متحده، محیط ترکیبی از صحراهای صخره ای، دشت های ساحلی و کوه های خشک را تشکیل میدهند. ساحل دریا پناهگاهی برای پرندگان آبی مهاجر است که تماشاگران زیادی از سراسر جهان جذب میکنند. سواحل بکر و استراحتگاه های مجلل این کشور نیز، مسافران بین المللی را به خود جذب کرده است.

 امارات متحده عربی با قرار گرفتن در یک تقاطع تاریخی ، موقعیت جغرافیایی و داشتن ملیت ها و گروهای قومی مختلف، ترکیبی چشمگیر از آداب و رسوم باستانی، فناوری مدرن و جهان گرایی را نشان میدهد. امارات متحده به دلیل اینکه به سرعت به سمت مدرنیزه شدن پیش میروند، امروزه به بزرگترین مراکز تجاری و سیاحتی جهان تبدیل شده اند.

امارات متحده عربی از نظر مساحت کمی کوچک‌‌تر از پرتغال است. از سمت غرب و جنوب با عربستان سعودی و از شرق و شمال شرق با عمان همسایه است.

امارات متحده عربی، فدراسیونی متشکل از هفت امارت در امتداد ساحل شرقی شبه جزیره عربستان است. بزرگترین امارت در بین این هفت امارات، ابوظبی است که بیش از سه چهارم مساحت کل امارات را شامل میشود.

معرفی امارات

هفت امارت مشهور جهان

امارت ابوظبی

امارت ابوظبی یکی از امارات متحده عربی(ایالت های تروسیال سابق، یا عمان ترشیال) است که بیشتر شبیه یک جزیره کوچک مثلثی شکل میباشد. امارت ابوظبی در سواحل خلیج فارس قرار دارد و این باعث شده است که با استفاده از نفت خود، به یکی از مدرن ترین شهر های دنیا تبدیل شود. امارت بزرگ ابوظبی مرکز صنعت نفت امارات متحده است و در مرزهای جنوبی و شرقی با عربستان سعودی همسایه است.

به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن با ایران، فرهنگ آنها تحت تأثیر فرهنگ ایرانی قرار گرفته است و مرزهای دریایی متخلخل آن برای قرن ها مهاجران و بازرگانان را جاهای دیگر دعوت کرده است.

امارت دبی

دبی یکی از مشهورترین امارت هایی است که شهرت جهانی دارد. شهر بندری دبی، واقع در پایه شبه جزیره کوهستانی مسندم، پایتخت امارت دبی و یکی از حیاتی ترین مراکز تجاری و مالی منطقه است که صدها شرکت بین المللی را در جنگلی از آسمان خراش ها در خود جای داده است.

این شهر زیبا و مدرن پیشینه آنچنان دوری ندارد اما درایت حاکمانش باعث شده است تا به یکی از زیباترین شهرهای گردشگری جهان تبدیل شود، از بلندترین برج دنیا تا وسیع ترین مرکز خرید جهان  و بزرگترین مسابقات و رویداد های بین المللی را در این شهر زیبا میتوان پیدا کرد.

امارت دبی دارای 4.114 کیلومتر مربع وسعت و 3.089.000 نفر جمعیت دارد که این جمعیت شامل 15 درصد ساکنان بومی و 85 درصد مهاجران آسیایی و بین المللی هستند.

 

امارت دبی

امارت شارجه

شارجه یکی از هفت اماراتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل میدهند. محدوده این امارت 16 کیلومتر از ساحل کشور امارات در خلیج فارس را می پوشاند و عمق خاک این امارت به سمت داخل کشور حدود 60 کیلومتر است. این امارت دارای 2600 کیلومتر مربع مساحت میباشد.

امارت زیبای شارجه دارای جاذبه های گردشگری زیبایی چون: تئاتر، بازارهای هنرهای دستی، مساجد گوناگون، موزه های هنری متعدد… و تفریحاتی چون: رانندگی در کویر، تورهای قایق، شترسافاری، منطقه کودکان در الصبا، آل خان مرداب، آل خان ساحل، غواصی و ماهیگیری، مرکز حیات وحش عربی و بازار آبی میباشد.

این امارت دارای مراکز خرید بزرگی دارند که با داشتن تنوع محصولات بالا، گردشگران زیادی بخود جذب میکنند. بازرهایی مانند مرکز ال فردان، ال توان، مگا مال و هایپر از جمله بهترین مراکز خرید میباشند.

عمارت عجمان

عمارت عجمان کوچک‌ترین امیرنشین امارات متحده عربی است که بین امارت شارجه و امارت ام القوین محصور شده است و دارای 295 کیلومتر مربع مساحت است.

موزه عجمان یکی از دیدنی ترین مکانهای این شهر است که شامل: مدل های زنده که زندگی روزمره مردم قدیم امارات را به تصویر میکشند، آثارهای کشف شده و سنگ نوشته ها، ظروف سفالی، هدایای یادبودی، مدال ها و غیره میشود همچنان میتوان از مکان های دیدنی دیگری چون: قلعه عجمان، قلعه مصفوت، برکه آب باران در عجمان و سواحل زیبا با ماسه های سفید کنار آبهای خلیج فارس به عنوان بهترین مکان های تفریحی امارت عجمان اشاره کرد.

امارت شارجه

عمارت فجیره

فجیره شهری در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است، از سمت مغرب رأس الخیمه و شارجه، از سمت جنوب به کلباء و در ساحل دریای عمان قرار دارد. فجیره یکی از مناطق تاریخی و باستانی است، در این شهر، روستایی بنام “البدیه” وجود دارد که به طرز عجیبی ساخته شده و قدامت 500 ساله دارد.

عمارت رأس الخیمه

امارت رأس الخیمه در ساحل خلیج فارس قرار داشته، دارای 64 کیلومتر طول و 1684 کیلومتر مربع مساحت میباشد. از سمت جنوب و شمال شرقی سلطنت عمان، از سمت غرب سهل ساحلی و از سمت شمال صخره ها و کوه‌ ها قرار دارند که در نزدیکی دهستان شعم به آبهای خلیج فارس می پیوندد.

این عمارت دارای آثار باستانی چون، حصن الزباء(قصر الزباء)، قبرستان و آثار شهر تاریخی جلفار، قلعه ضایه، قلعه رأس الخیمه (موزه ملی) و منطقه تاریخی شمل میباشد.

عمارت ام القوین

امارت ام‌القوین بطول 24 کیلومتر در ساحل خیلج فارس واقع شده است. از سمت شرق به امارت رأس الخیمه و از سمت غرب به امارت عجمان وصل است. مساحت کلی ام القوین 777 کیلومتر مربع میباشد.

این امارت دارای سابقه طولانی میباشد و قدامت آن به سال 1772 بر میگردد. این شهر دارای پارک آبی زیبایی است که دارای جاذبه های تفریحی عالی میباشد.

خلاصه کلام

امارات متحده عربی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که دارای هفت امارت مشهور و دیدنی میباشد. این امارات در سراسر جهان شهرت دارند و سالانه زایرین زیادی از کشورهای مختلف از این شهرها دیدن میکنند و لذت میبرند.

برای مطالعه مقالات بیشتر به وبلاگ باوند کالا مگ مراجعه کنید.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *