پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
ورزش پرورش اندام

چگونه با ورزش و تغذیه لاغر شویم

آیا میدانید ورزش کردن تأثیر بسیار زیادی بر لاغری دارد؟ آیا شما هم دوست دارید لاغر شوید و دارای اندام مناسب و بدن سالم باشید؟ باید به شما این مژده را بدهیم که ورزش کردن بطور مداوم میتواند بر طول عمر و سلامتی بدن شما تأثیر داشته باشد، اگر ورزش کنید، همیشه شاداب و سرزنده خواهید بود، زیرا ورزش کردن باعث تحریک سلول های خوابیده بدن میشوند و بدن را فعال نگه میدارد.

ما در مقاله پیش رو کوشیده ایم تا تمامی اطلاعات مفید و کاربردی را بطور خلاصه بیان کنیم تا کاربران عزیز بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

افرادی که بطور مداوم و طبق برنامه ورزش میکنند، دارای بدن سالم و زیبایی میباشند؛ شاید شما نیز راه های زیادی را برای لاغر شدن امتحان کرده باشید، اما تا حال تأثیر کاملی بر لاغر شدن شما نداشته است. امروزه ورزش های سالم و مدرنی وجود دارند که شما میتوانید با استفاده از آنها بصورت درست و اصولی بدن خود را لاغر کنید و به اندام دلخواه خود برسید.

یکی از بهترین ورزش هایی که برای پرورش دادن عضلات بدن مقید است و خیلی لذت بخش است، ورزش پرورش اندام است که همگام با تغذیه سالم میباشد.

 ورزش پرورش اندام در یونان قدیم ایجاد شد؛ در دنیای مدرن، پرورش اندام از ورزش وزنه برداری بوجود آمد. در سال 1901 پدر ورزش پرورش اندام آقای یوگین ساندو، اولین مسابقه پرورش اندام را تحت نام(بزرگترین نمایش) راه اندازی کرد و از آن زمان تا حال این ورزش در صدر بهترین و پرطرفدارترین ورزش ها قرار گرفت.

فواید ورزش کردن

مزایای ورزش پرورش اندام

ورزش پروش اندام مزایای زیادی دارد، در زیر لیستی از بزرگترین تأثیرات ورزش پرورش اندام را ذکر کرده ایم.

کنترل مغز را بهبود میدهد

یکی از بهترین مزیت های ورزش پرورش اندام این است که موتور کنترل مغز را بهبود میدهد( کنترل حرکات سیستم عصبی مغز). این یک مزیت حیاتی است، زیرا کنترل مغز اساس سلامتی بدن است، بنابر این وقتی مغز فعال شود، بدن فعال میشود و آماده انجام هر نوع فعالیتی میباشد.

فعالیت های متابولیک را افزایش میدهد

ورزش پرورش اندام باعث ایجاد فعالیت های متابولیک(چربی سوزی) در بدن میشود، بنابر این پرورش اندام ساده ترین راه برای لاغر شدن است. وقتی شما ورزش میکنید و تمام بدن را به حرکت وادار میکنید، سیستم جریان خون نیز فعال میشود و با حرارتی که در بدن ایجاد میشود، چربی های اضافی بدن ذوب میشوند.

طول عمر را افزایش میدهد

 بدن انسان از سلول های زیادی تشکیل شده است، سلول های زنده و مرده  زیادی هستند که در طول عمر انسان نقش دارند؛ ورزش پرورش اندام با فعال سازی تمام سلولهای بدن، باعث افزایش طول عمر انسان میشود، زیرا فشار و استرس مغزی را کاهش میدهد.

افزایش قدرت فزیکی

شاید توجه کرده باشید، افرادی که ورزش نمیکنند و برنامه تغذیه ای منظمی ندارند همیشه از ضعف عضلات و سستی بدن شکایت دارند، حتی آنها قدرت فزیکی بسیار پائینی برای انجام کارهایشان دارند، اما افرادی که همیشه ورزش میکنند دارای قدرت بدنی بالایی میباشند و به بدن آنها به آسانی آسیب نمی بیند.

بدن را زیبا میسازد

بدن انسان در اصل دارای ساختار زیبایی است که  نیاز به رشد و پرورش دارد، وقتی بدن به حالت اصلی خود در می آید زیبا میشود، افرادی که ورزش پرورش اندام انجام میدهند، با تغذیه مناسب و انجام حرکات منظم، عضلات بدن خود را قوی میسازند، وقتی عضلات به حالت سفت در می آیند، برجسته میشوند و شکل خاصی به خود میگیرند، به این دلیل بدن ورزشکار دارای فرم منظم و زیبایی میباشد.

بدن سالم

تغذیه سالم با ورزش

ورزش پرورش اندام دارای شرایط خاصی میباشد و مهمترین شرط آن بعد از تمرین کردن، داشتن تغذیه سالم میباشد و ورزشکار باید طبق برنامه ورزشی که از سوی مربی خود دریافت میکند، غذاهای قوی بخورد تا بدن او منرال های مورد نیاز برای عضلات را دریافت کند.

نقش تغذیه در سلامتی

تغذیه در سلامتی بدن انسان ها نقش حیاتی دارد و کمتر ورزشکاری وجود دارد که به تغذیه سالم توجه نکند. امروزه ورزشکاران به تغذیه سالم توجه زیادی میکنند و همگام با فعالیت های فزیکی خود، تغذیه سالم را نیز در اولویت برنامه های زندگی خود قرار میدهند. اکثر بیماری ها بر اثر عدم تحرک و توجه نکردن به رژیم غذایی به وجود می آید، افزایش وزن بدن باعث ایجام مشکلات چاقی و بیماری ها دیگری میشود، اما تغذیه سالم میتواند بهترین راه برای افزایش سلامتی باشد.

 تغذیه سالم فواید زیادی بر سلامتی بدن انسان دارد. در زیر لیستی از بهترین فواید تغذیه سالم را برشمردیم.

  • تغذیه سالم باعث میشود تجزیه پروتئین عضلات بدن کاهش یابد
  • رشد عضلات را افزایش میدهد
  • با تغذیه سالم عضلات بهبود می یابند و تقویت میشوند
  • تغذیه سالم به ذخیره گلیکوژن کمک میکند.
  • تغذیه سالم به ایجاد ثبات و تعادل در بدن کمک میکند
  • تغذیه سالم برای حفظ وزن بدن موثر است
  • تغذیه سالم باعث تولید انرژی مفید در بدن میشود

کلام آخر

امیدواریم این مقاله در افزایش اطلاعات کاربران عزیز مفید واقع شده باشد و کاربران عزیز که تا حالا برنامه ورزشی نداشتند، شروع کنند به ورزش کردن و تغذیه سالم. ورزش و تغذیه یکی از بهترین راه های شاد بودن است، ورزش کنید تا سالم و جوان بمانید و از زندگی پر از آرامش لذت ببرید.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

اینستاگرام

چگونه فالوور های اینستاگرام خود را افزایش دهیم

اینستاگرام چیست؟ آیا شما هم در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت میکنید؟ احتمالاً شما هم دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *