جمعه , آوریل 26 2024
تکنولوژی

پیشرفته ترین کشورها از لحاظ تکنولوژی 2022

در مورد پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا چه میدانید؟ آیا میدانید چه کشورهایی از لحاظ تکنولوژی در جهان پیشگام هستند؟ امروزه تکنولوژی به سرعت رشد کرده است و همه روزه عجایب جدیدی کشف و اختراع میشود. کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی توانسته اند از لحاظ فناوری در سطح جهان بدرخشند.

در مقاله زیر کوشیده ایم تا لیست پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ فناوری را ذکر کنیم، همچنان به بعضی از مدرن ترین تکنولوژی های جهان در کشورهای مختلف اشاره کردیم.

فناوری چیست؟

فناوری/ تکنولوژی عبارت است از کاربرد دانش علمی مانند تکنیک ها، مهارت ها، روش ها و فرآیند ها برای اهداف علمی مانند تولید کالاها و خدمات یا دستیابی به اهداف فناوری برای بهبود تجربه انسان به روش های بی شماری استفاده میشود و سرگرمی، اقتصاد، ارتباطات، پزشکی و موارد دیگر را در‌بر میگیرد.

فناوری در طول تاریخ بشر پیشرفت کرده است؛ بویژه در طول 100 سال گذشته شتاب زیادی داشته است، امروز نیز برخی از کشورها در این عرصه پیشگام هستند.

پیشرفت فناوری و اطلاعات ارتباط بسیار نزدیکی با نوآوری دارد و در این واقعیت منعکس میشود که بسیاری از کشورهای نوآور جهان، پیشرفته ترین کشورهای جهان نیز هستند.

10 کشور برتر در عرصه فناوری

ژاپن

کره جنوبی

چین

ایالات متحده

آلمان

روسیه

انگلستان

سنگاپور

اسرائیل

سوئیس

تکنولوژی در کشور ژاپن

ژاپن پیشرفته ترین کشور جهان از لحاظ تکنولوژی میباشد که پس از جنگ جهانی دوم رشد بی نظیری داشته است. اختراعات تکنولوژیکی زیادی در این کشور انجام میشود که این کشور را از کشورهای دیگر متمایز میسازد. ژاپن کشور افسانه ای در عرصه تکنولوژی است. در زیر به چند نمونه از بهترین تکنولوژی های ژاپن اشاره خواهیم کرد.

  • ماشین های فروش خودکار

یکی از جالب ترین ماشین هایی که کشور ژاپن اختراع کرده است، دستگاه اتوماتیک(Vending Machine) میباشد، این دستگاه ها با دستگاه های معمولی که در کشورهای دیگر دیده میشود، کاملاً فرق دارند. دستگاه های اتوماتیک فروش ژاپنی تنوع محصولات گسترده ای دارند و تقریباً هر چیزی را که بخواهید، میتوانید بخرید، حتی تی شرت و شلوار.

  • هتل های کپسولی

هتل های کپسولی یکی از عجیب ترین تکنولوژی های کشور ژاپن است، مناسب گردشگرانی است که با بودجه کم سفر میکنند. این هتل های کوچک، جایگزین اتاق ها شده اند، فضای کوچکی اشغال میکنند، امکاناتی چون: اینترنت، حریم خصوصی و فضای تمیز شامل خدمات این هتل های کوچک میشود.

تکنولوژی در آمریکا

تکنولوژی در آمریکا

آمریکا نیز یکی از پیشرفته ترین کشور ها از لحاظ تکنولوژی است و با اختراع دستگاه های مدرن، توانسته است در رده چهارمین کشور پیشرفته از لحاظ تکنولوژی قرار داشته باشد. علاوه بر تولید وسایل الکترونیکی مدرنی که کشور آمریکا میسازد، در ساخت تکنولوژی های جنگی نیز سبقت دارد و قدرت جنگی خود را هر روز بیشتر میسازد.

  • بمب افگن بی 21 ریدر

یکی از بمب افگن هایی که نورثراپ ترومن تازه رونمایی کرد و به عنوان پیشرفته ترین هواپیمای نظامی معرفی کرد، هواپیمای B-21 Raider است که طی هفت سال ساخته شده است. این هواپیما با پیکربندی بال پرنده  ساخته شده است و از فناوری پنهانکاری و رادارگریزی بهره می برد.

بدنه بزرگ و فاقد سکان عمومی به هواپیما کمک میکند تا در برابر رادارهایی که با امواج بسامد پایین و طول موج بالا کار میکنند، رادارگریزی خود را حفظ کند. طراحی هندسی در کنار بکارگیری نوع جدیدی از امواج جذب کننده امواج موسوم به RAM نیز هواپیما را در برابر رادارهایی که با امواج بسامد بالا نظیر باندهای  X ‌و C‌ کار میکنند، مخفی نگه میدارد.

  • موشک الکترومقناطیسی HiJENKS

این موشک یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های نظامی کشور آمریکا میباشد که به عنوان پروژه مشترک بین نیروی هوایی و دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا است که سامانه های مدرن را از طریق سیستم های الکترونیکی آنها هدف قرار میدهد. این سلاح غیرمرگبار، کسی را نمی کشد و فقط سیستم های الکترونیکی را از بین برده و سبب از کار افتادن تسلیحات دشمن میشود.

تکنولوژی نظامی روسیه

روسیه که یکی از ابرقدرت های نظامی جهان است، از سالهای متمادی بدینسو از تکنولوژی مدرن برای ساخت تسلیحات نظامی استفاده میکند.

  • اسلحه نظامی 9A52-4

این موشک شش تایی چرخ دار که برو روی کامیون بزرگی نصب شده است، یکی از بزرگترین مدافعان جنگی در مقابل تانگ میباشد و اینکه قابلیت استفاده مجدد در عرض 8 دقیقه را دارد.

  • KASTA 2E

این سیستم راداری مدرن متعلق به کشور روسیه است که قابلیت ردیابی هلیکوپتر، هواپیما و همچنین موشک های کروز را خواهد داشت. این سیستم تحت هرگونه شرایط آب و هوایی تا 20 روز توانایی کارکرد موثر دارد و میتواند تا 90 مایل را پوشش بدهد و برای عمل در مدت زمان 20 دقیقه تنظیم میشود.

  • 1V13

این وسیله جنگی توانایی عملکرد در هر ساعتی از روز و شب و حتی در نامساعد ترین شرایط ممکن را نیز دارد و میتواند بصورت آتشی غیرمستقیم، نیروهای دشمن را مورد هدف گیری قرار دهد. این وسیله ی نظامی مجهز به سیستم های رادیویی، مسافت یاب لیزدی، تجهیزات ناوبری و همچنین سیستم نشانه گیری است که میتواند دشمن را بخوبی هدف قرار بدهد.

تکنولوژی در بریتانیا

 بریتانیا(انگلستان)

بریتانیای کبیر که در انقلاب صنعتی از اواسط قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم برجسته بود. انگلستان دارای سنت طولانی نبوغ فناوری و دستاوردهای علمی است. موتور بخار در بریتانیا اختراع شد که باعث انقلاب صنعتی در جهان شد، ماشین های ریسندگی و ماشین های بافندگی برقی توسط کشور انگستان اختراع شد.

انگستان اولین کشوری بود که با استفاده از ماشین بخار، خط آهن راه اندازی کرد. بسیاری اختراعات دیگری چون، لامپ ایمنی معدنچی، مسابقه اصطکاک، لوله اشعه کاتدی، فولاد ضد زنگ و ماشین محاسبه تعلق دارد.

کشورهای زیادی هستند که در عرصه فناوری و تکنولوژی فعالیت میکنند و روز به روز به اختراعات جدیدی دست می یابند.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

 

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

آیا باور می‌کنید که در سال 2023 به تعداد 3900 ماشین بنز در ایران وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *