جمعه , آوریل 26 2024
بیل گیتس

بیل گیتس و زندگی نامه اش 2022

بیل گیتس کیست؟ آیا در مورد خیر اندیش‌ترین مرد جهان میدانید؟ بیل گیتس که نام کاملش ویلیام هنری گیتس سوم است، در 28 اکتبر 1955 در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا متولد شد. بیل گیتس، برنامه نویس کامپیوتر و کارآفرین آمریکایی است که بزرگترین شرکت نرم افزاری کامپیوترهای شخصی(مایکروسافت) در جهان را تأسیس کرد.

ما در مقاله پیش‌رو کوشیده ایم تا اطلاعات بروز شده و با اهمیتی در مورد بیل گیتس و زندگی نامه اش بیان کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اولین برنامه نرم افزاری که بیل گیتس نوشت، در سن 13 سالگی نوشت، او در دبیرستان به تشکیل گروهی از برنامه نویسانی کمک کرد که سیستم حقوق و دستمزد مدرسه خود را کامپیوتری کردند و  Traf- O- Data را تأسیس کردند، شرکتی که سیستم های تردد شمارش را به دولت های محلی می فروخت.

 در سال 1975 که بیل گیتس دانشجوی سال دوم دانشگاه هارواد بود، به دوست خود پل جی آلن پیوست تا نرم افزاری برای اولین میکروکامپیوترها توسعه دهد. آنها با تطبیق  BASIC، یک زبان برنامه نویسی محبوب که در رایانه های بزرگ استفاده میشود، برای استفاده در میکروکامپیوترها شروع کردند.

کارهای خیریه بیل گیتس

گیتس علاوه بر کارش در مایکروسافت، بخاطر فعالیت های خیریه اش نیز شهرت دارد، او به همراه همسرش ملیندا در سال 1994 بنیاد ویلیام اچ را تأسیس کرد، آنها همچنین از طریق بنیاد کتابخانه گیتس که در سال 1999 به بنیاد یادگیری گیتس تغییر نام داد، بودجه کتابخانه های آمریکای شمالی را تأمین کردند و از طریق برنامه محققان هزاره گیتس برای کمک هزینه تحصیلی اقلیت ها جمع آوری کردند.

در ژوئن 2006، وارن بافت هدیه‌ای را به این بنیاد اعطا کرد که به موجب آن، دارایی های آن در 20 سال آینده به 60 میلیارد دلار می‌رسد. در آغاز قرن بیست و یکم، این بنیاد همچنان بر سلامت جهانی، توسعه جهانی و اهداف ایالات متحده متمرکز بود، پس از یک دوره کوتاه، گیتس در ژوئن 2008 نظارت روزانه بر مایکروسافت را رها کرد، در سال 2014 هم از ریاست این شرکت استعفا داد اما تا سال 2020 به عنوان عضو هیئت مدیره آن ادامه داد.

ملیندا فرنچ گیتس

ملیندا گیتس یک فرد بشردوست، تاجر و مدافع جهانی زنان و دختران است که به عنوان رئیس مشترک بنیاد گیتس، استراتژی‌ها و جهت‌گیری کلی سازمان را شکل میدهد و تأیید میکند، نتایج را بررسی میکند و با اعطا کنندگان و شرکا برای پیشبرد اهداف بنیاد، و هنچنان برای بهبود ارزش سهام در ایالات متحده و سراسر جهان همکاری میکند.

ملیندا در طول بیش از دو دهه کار خود در این بنیاد، به این نتیجه رسیده است که زنان و دختران میتوانند سلامت و رفاه جامعه را بهبود بخشند. کار او باعث شده است تا بطور فزاینده ای بر برابری جنسیتی به عنوان اهرمی برای تغییر تمرکز کند. در سال 2015، ملیندا سازمان  Pivotal ventures را تأسیس کرد، شرکتی که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت اجتماعی در ایالات متحده کار میکند.

 

شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت توسعه دهنده پیشرو سیستم ها و برنامه های نرم افزاری رایانه شخصی است که توسط بیل گیتس بنیادگذاری شد. این شرکت علاوه بر نرم افزارها و سیستم های کامپیوتری، کتاب ها و عناوین چند رسانه‌ای منتشر می‌کند، خط خود را از رایانه های قرص هیبریدی تولید میکند، خدمات پست الکترونیک ارائه میدهد و سیستم های بازی الکترونیکی میفروشد.

علاوه بر اینکه شرکت مایکروسافت مرکز تحقیق و توسعه خود را در شهر های، ردموندف واشنگتن تأسیس کرده است، دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی در شهرهای کمبریج، پکن، بنگالورو، ماساچوسن، نیویورک و مونترال اداره میکند.

ثروت بیل گیتس

در سال 2021 میلادی در طی گزارشی بیان شده است که بیل گیتس حدود 137 میلیارد دلار ثروت دارد که چهارمین فرد ثروتمند جهان است. ثروت بیل گیتس در خیریه ها بکار برده  شد. یعنی ثروتش صرف بنیاد بیل و ملیندا که خودش و همسرش برای کمک های بشر دوستانه ایجاده کرده بودند، منتقل شد.

ثروت بیل گیتس از تأسیس و رشد کمپانی پر قدرت مایکروسافت جمع آوری شده است. راز موفقیت بیل گیتس، ذهنیت هدفمند و اشتیاق سرشار او برای یادگیری مطالب گوناگون بود.

بیل گیتس در جشن تولد صد سالگی مدرسه اش میگوید” باید در تجسس مطلبی که بدنبال یادگیری آن هستید، کنجکاو باشید و این قابلیت را نه تنها هیچ وقت کنار نگذارید، بلکه آنرا همیشه تقویت کنید.”

” دوره ای که در آن زندگی میکنید پر از امکانات متنوع برای یادگیری است و البته از بهترین دوران نیز به حساب می آید، پس برای کسب آموزش های مختلف تا میتوانید کتاب بخوانید، سنخرانی آنلاین ببینید و در وبینارهای مختلف شرکت کنید یا حتی پادکست گوش داده و از این روش ها دانش خود را افزایش بدهید.

مهمترین تفکر بیل گیتس در مورد انتخاب و ارزیابی کارمندانش این بود که فقط سپردن مسئولت به کارمندان نمیتواند عامل موفقیت شما باشد، بلکه باید کارمندان با کیفیت داشته باشید، در انتخاب اینکه چه فردی برای چه کاری خوب است، کوشا باشید و همیشه بهترین ها را انتخاب کنید.

راز موفقیت بیل گیتس در تبعیت از قانون  DQ بود، این قانون نوع مهارتی است که بر اساس آن مدیر علاوه بر اینکه باید با احساس، باهوش و شریف باشد، باید بهترین کارها را برای کارمندانش انجام بدهد.

کلام نهایی

بیل گیتس که یکی از سرمایه دار‌ترین افراد جهان است، بنیاد شرکت مایکروسافت را گذاشت و با همکاری همسر و دوستانش بنیاد های خیریه ای تأسیس کرد که تقریباً بیش از 90 درصد ثروتش را به این بنیادها اختصاص داد.

امیدواریم توانسته باشیم در مقاله فوق تمام اطلاعات مورد نیاز درباره بیل گیتس و فعالیت هایش را ارائه کرده باشیم و شما کاربران عزیز به اطلاعات مورد نیاز خود دست یافته باشید.

 

برای دیدن مقالات بیشتر به وبلاگ مجله باوند کالا مراجعه کنید و از موضوعات جالب لذت ببرید.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

دیدنی ترین مکان‌های مقدس

تاریخی‌ترین مکان‌های مقدس جهان

آیا دوست دارید دیدنی ترین و تاریخی‌ترین مکانهای مقدس را بشناسید؟ تاریخی‌ترین مکان‌های مقدس جهان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *