شنبه , آوریل 27 2024
ورزش کردن

ورزش کردن گوهر گران بهایی که آن را نمی بینیم

ورزش کردن

ورزش کردن یکی از قدیمی ترین فعالیت های بشری است که انسانها برای سلامتی خودشان انجام میدهند و طی سالهای متمادی این امر مهم را درک کرده اند که با ورزش کردن بدن انسان قوی و شاداب میشود.

به علاوه ورزش سبب سلامتی روح و روان انسان میگردد بنابراین ورزش را جزئی از برنامه های دائمی خود قرار داده اند.

ورزش امروزه بصورت رسمی دارای انجمن های رسمی ملی و بین المللی در سراسر جهان میباشد، و افراد زیادی در رشته های مختلف ورزشی مدال قهرمانی کسب میکنند، و این امر سبب دگرگونی جهان ورزش و سلامتی گردید و امروز ستاره های مشهور و محبوبی هستند که در عرصه های مورد علاقه خودشان میدرخشند.

یکی از دلایلی که یک تعداد افراد سالم تر از افراد دیگر هستند ورزش است که باعث افزایش طول عمر و سرزندگی میگردد و به همین علت امروزه سازمانهای بزرگ ورزشی سرمایه گذاری های هنگفتی را به ورزش اختصاص میدهند تا به مردم نشان دهند که چقدر ورزش در زندگی با اهمیت میباشد.

ورزش یا تفریح؟

ورزش های مختلفی وجود دارند که به علاوه بر اینکه مفید هستند دارای جنبه سرگرمی هم هستند و مشهورترین این ورزشها فوتبال میباشد که بنابر گروهی بودن، مفید بودن و سرگرمی که ایجاد میکند افراد مختلفی علاقه مند به این رشته هستند و افراد زیادی هم دراین عرصه به شهرت بین المللی رسیده اند.

امروزه ورزش ها منبع درآمد خوبی برای افراد نیز میباشند مخصوصاً در کشور های اروپایی ورزش به سبب گردش اقتصادی خوبی که دارد حمایت خیلی خوبی را از آن خود کرده است و به یکی از اجزای جدائی ناپذیر زندگی و فرهنگ مردم آن کشورها مبدل شده است.

ما انسانها نیاز به تحریک فزیکی داریم تا بتوانیم بدن خود را فعال نگهداریم و به همین علت نیاز داریم تا ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم و یک بدن سالم و روح شاداب داشته باشیم تا اینکه یک زندگی با نشاط و با برکت داشته باشیم و از همه امور زندگی لذت ببریم.

ورزش کردن و نقش آن در صحتمندی

اگر مزیت های ورزش کردن را بخواهیم برشماریم ما نیاز به نوشتن یک کتاب بزرگی درباره ورزش و فواید آن داریم زیرا ورزش مزیت هایی بی شماری دارد و چندی از مهمترین مزیت های ورزش کردن را در ذیل بر میشماریم.

  • ورزش برای سلامتی بدن است
  • ورزش باعث بهبود روحیه ما میشود
  • ورزش سبب شاداب بودن است
  • ورزش از تنبلی جلوگیری می کند
  • ورزش منبع درامد خوبی است

فواید ورزش

ورزش باعث تنفس بهتر انسان میشود و باعث بهبود ریه ها در بدن می شود. ورزش قطعا ظرفیت ریه ها و کارایی بدن را افزایش می دهد. از این رو، اکسیژن بیشتری وارد خون می شود که بسیار مفید است. علاوه بر این، شانس کمتری برای ابتلا به بیماری های ریوی به دلیل ورزش وجود دارد.

حفظ وزن مناسب بدن به دلیل ورزش آسان است. یک فرد ورزشکار احتمالاً از مشکلات چاقی یا کمبود وزن رنج نمی برد. ورزش مطمئناً به بدن کمک می کند تا متناسب و لاغر بماند.

علاوه بر این، ورزش همچنین کیفیت استخوان ها را بهبود می بخشد. فردی که ورزش می کند حتی در سنین بالا نیز استخوان های قوی خواهد داشت. چندین تحقیق علمی گزارش می دهند که ورزش از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. به عنوان مثال، بسیاری از محققان به این نتیجه می رسند که ورزش از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

تا اینجا فواید ورزش کردن را بررسی کردیم، ماباید بدانیم که برای ورزش کردن محدودیت سنی وجود ندارد و شما میتوانید هر ورزشی که دوست دارید را شروع کنید

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *