چهارشنبه , ژوئن 26 2024
5 تا از تکنیک های جدید بازاریابی (اپدیت 2023)

5 تا از جدیدترین تکنیک های بازاریابی (اپدیت 2023)

آیا می‌دانید %97.4 از کسب و کارهای بزرگ با استفاده از تکنیک های جدید بازاریابی به ثروت بالایی دست یافته اند و امروزه به عنوان بزرگترین و مشهورترین برند های جهان فعالیت می‌کنند؟ چه برندهایی توانستند به سرعت رشد کنند؟

شاید باورتان نشود اما شرکت های بزرگ و برند های معروف( آمازون، گوگل، اپل، مک دونالد، کوکاکولا، دیجی کالا، علی بابا، باسلام)  همه از دیجیتال مارکتینک/بازاریابی آنلاین بهره بردند و با استفاده از تکنیک های جدید بازاریابی توانستند گسترش یابند، آنها با آغاز سال 2023 و ایجاد تکنیک های بازاریابی جدید، اقدام به بهینه سازی محصولات و خدمات خود می‌کنند.

5 تکنیک جدید بازاریابی

ببینید با تکنیک های جدیدی که الان یاد می‌گیرید، می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و از این تکنیک ها برای فروش استفاده کنید و اگر کسب و کار آنلاین(سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب)  دارید، نیز با استفاده از این تکنیک ها به رشد کسب و کار خود کمک بزرگی خواهید کرد.

تهیه پادکست

یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی جدید تهیه پادکست است که شما می‌توانید در فروش محصول خود استفاده کنید، زیرا گوش دادن به پادکست خیلی لذت بخش است و اکثر کاربران به پادکست های صوتی بیشتر علاقه دارند تا مطالعه کردن متن، البته نوشتن متن بخش دیگری است و مزیت های خاص خودش را دارد اما به دلیل این‌که روند گوش دادن راحت‌تر از مطالعه کردن است، پادکست ها طرفداران زیادی دارند.

اگر شما هم کسب و کار آنلاین دارید و یا اگر قرار است در آینده راه اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم شما هم حتماً از این روش برای معرفی برند و افزایش درآمد خود استفاده کنید.

اگر نگاهی به آمار بیاندازیم متوجه می‌شویم که تعداد افرادی که به پادکست ها گوش می‌دهند هر روز بیشتر می‌شود.

استفاده از پادکست

ویدیو مارکتینگ/بازاریابی ویدیویی

ویدیو مارکتینگ نیز یکی از جدید‌ترین تکنیک های بازاریابی است که هر روز به تعداد استفاده کننده گان آن افزوده می‌شود.

یکی از مزیت های ویدیو مارکتینگ این است که شما می‌توانید در یک ویدیوی کوتاه 5 دقیقه ای همه جزئیات برند و محصولات خود را بصورت کامل معرفی کنید، در ضمن تأثیر ویدیو مارکتینگ بسیار بالاست چون شما می‌توانید برند خود را در مدت کم به مخاطبان زیادی معرفی کنید. اگر به دنبال تکنیک های جدید بازاریابی هستید، این گزینه از بهترین تکنیک ها است، ویدیو آماده کنید و به سرعت برند خود را جهانی کنید.

امروزه اکثر برند های معروف برای معرفی محصولات خود ویدیو آماده کرده و در شبکه های اجتماعی چون: YouTube, Instagram, Facebook, Pinterest, Google)) نشر می‌کنند و بازخورد خیلی بالایی دریافت می‌کنند.

آمار زیر به ما نشان می‌دهند که بطور میانگین 85 درصد از کسب و کارها از ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند.

ویدیو مارکتینگ

بازاریابی متنی

حالا که از مزیت های ویدیو مارکتینک و پادکست آگاه شدید، بهتر است با مزیت های بازاریابی متنی هم آشنا شوید، زیرا محتوای متنی اگر حرفه ای باشد و اصول بازاریابی در آن رعایت شود به شدت تأثیر‌گذار است و می تواند در فروش بالقوه محصولات کمک زیادی بکند.

بازاریابان معروف با استفاده از اطلاعات متنی و ایجاد احساس خرید در کاربران خود، محصولات خود را به خوبی ارائه می‌دهند.

امروزه تکنیک های جدید بازاریابی متنی زیادی وجود دارد که با استفاده از اصول سئو به شما کمک می‌کند بتوانید بطور اصولی و منظم برند خود را معرفی کنید و در فروش محصولات و ارائه خدمات خود موفق شوید.

 

محتوای متنی

 

ایمیل مارکتینگ/ بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به عنوان یک راه ارتباطی موثر است که اکثراً به عنوان یکی از تکتینک های جدید بازاریابی شناخته میشود، البته این تکنیک از سالهای قبل به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه تقریباً همه شرکت ها و کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، زیرا ایمیل مارکتینگ یکی از سالم‌ترین روش های بازاریابی و ارائه محصول به مشتریان است.

خوشبختانه ایمیل مارکتینگ در ایران هم ظرفیت بالقوه زیادی دارد و اکثر کاربران روزانه ایمیل های خود را چک می‌کنند، این یعنی هر کاربری که ایمیل دارد می‌تواند یکی از مشتریان بالقوه شما باشد.

در واقع استفاده از خبرنامه ایمیلی و کمپین های ایمیلی باعث بوجود آمدن مشتری های باقوه بیشتر و افزایش درآمد کسب و کار شما خواهد شد.

 

بازاریابی ایمیلی

روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال چیست؟ استفاده از شبکه های اجتماعی برای گسترش ارتباطات را روابط عمومی دیجیتال می‌گویند، امروزه به دلیل محبوبیت شبکه های اجتماعی  بازاریابان و صاحبان کسب و کار به فکر استفاده از تکنیک های جدید بازاریابی شدند.

شبکه های اجتماعی چون: فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام، و پینترست دارای کاربران زیادی هستند، شما هم برای اینکه در دنیای تجارت بازخورد خوبی داشته باشید و برند خود را به جهانیان معرفی کنید از این شبکه ها استفاده کنید.

امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی کرده و یک بیزینس موفقی داشته باشید.

برای مطالعه موضوعات بیشتر به وبلاگ باوند کالا مگ مراجعه فرمایید.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

دیدنی ترین مکان‌های مقدس

تاریخی‌ترین مکان‌های مقدس جهان

آیا دوست دارید دیدنی ترین و تاریخی‌ترین مکانهای مقدس را بشناسید؟ تاریخی‌ترین مکان‌های مقدس جهان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *