یکشنبه , آوریل 28 2024
ثروتمند ترین رئیس جمهور

ثروتمند ترین رئیس جمهور های جهان

ثروتمند ترین رئیس جمهور جهان کیست؟ آیا دوست دارید ثروتمند ترین رئیس جمهور های جهان را شناخته و در مورد زندگی نامه آنها بدانید؟ به نظر شما ثروت رئیس جمهور آمریکا، روسیه، انگلستان… چقدر خواهد بود؟ بسیاری از رئیس جمهور های جهان افراد با قدرت، با نفوذ و ثروتمندی هستند که به عنوان مهم ترین مقام با صلاحیت در رأس یک کشور قرار دارند. رئیس جمهور هایی هم هستند که پس از پایان دوره قدرت شان صاحب ثروت هنگفتی نشده اند و زندگی عادی دارند. اما اکثر رئیس جمهور ها بعد از اتمام دوره قدرت خود به ثروت هنگفتی میرسند. در زیر لیستی از ثروتمندترین رئیس جمهور های جهان را ذکر کردیم و در مورد زندگی نامه، ثروت و مدت قدرت آنها را بیان کردیم.

  • ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور کشور روسیه

پوتین که یکی از جالب ترین شخصیت های سیاسی جهان است، به عنوان  ثروتمند ترین رئیس جمهور جهان شناخته شده است و تخمین زده میشود که ثروت پوتین بصورت تقریبی  70 میلیارد دلار باشد. پوتین یکی از ثروتمند ترین افراد جهان است که صاحب امارتی به مساحت 190.000 فوت مربع است که بر فراز صخره ای زیبا قرار دارد و به نام کلبه روستایی پوتین شهرت دارد.

این ملک، دارای زمین بازی گلف میباشد و مهمان خانه ای به مساحت 27.000 فوت مربع دارد. این عمارت که مشهور به دریای سیاه است، توسط معمار ایتالیایی Lanfranc Cirilo  طراحی شده و تقریباً 1.4 میلیارد دلار هزینه این عمارت شده است.

  • بومیبول ادولیاده- پادشاه تایلند

بومیبول ادولیاده پادشاه سالخورده کشور تایلند، لقب یکی  ثروتمند ترین رئیس جمهورهای جهان را گرفته و عنوان طولانی ترین دوران حکومت پادشاهی کشور خود را دارد که تقریباً در حدود 68 سال متوالی بر تایلند حکمرانی کرده است. طول حکومت او بیشتر از ملکه الیزابت بوده و در سال 2016 سلطنت را به پسرش واگذار کرد. ثروت او تقریباً 30 میلیارد دلار میشود.

  • خلیفه بن زیاد- رئیس جمهور امارات متحده عربی

خلیفه بن زیاد که در میان ثروتمند ترین رئیس جمهورهای جهان دارای ثروتی بالغ بر 15 میلیارد دلار میباشد که از سال  2004 تا سال 2022 حاکم امارات متحده عربی بود. خلیفه بن زیاد بین سال های قبل از ریاست جمهوری، نماینده حاکم در منطقه شرقی ابوظبی، از سال 1969 تا 2004 ولیعهد ابوظبی،  از سال 1973 تا 1977 به سمت معاون دوم نخست وزیر امارات متحده عربی ایفای وظیفه کرده است.  او در سال 1948 متولد شد و در سال 2022 درگذشت.

  • امیر قطر

حمد بن خلیفه آل ثانی از اعضای خانواده سلطنتی قطر به عنوان یکی از ثروتمند ترین رئیس جمهور های جهان شناخته شده است. ثروت خلیفه 2.5 میلیارد دلار میباشد. حمد بن خلیفه در سال 1952 در دوحه تولد یافت. و تحصیلات مقدماتی خود را در قطر و بعد برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در آکادمی نظامی مشغول تحصیل شد. در سال 1971 سرهنگ دومی نیروهای مسلح قطر شد، در سال 1972 فرمانده کل نیروهای مسلح قطر شد. او در سال 1995

  • کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی

کیم جونگ اون متولد سال 1984 رهبر جمهوری دموکراتیک کره شمالی میباشد. او به عنوان دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده معظم ارتش خلق کره. او همچنین در سال 2013 میلادی ژنرال چهار ستاره کشور کره شمالی شد. او در سن 27 سالگی رهبر کشور کره شمالی شد که عنوان جنوان ترین رهبر جوان را داشت.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که یکی از ثروتمندترین رئیس جمهورهای جهان است که تقریباً 5 میلیارد دلار ثروت دارد. آقای کیم حکومت دیکتاتوری دارد و بر اساس رأی مردم نمیباشد.

  • اندرو جکسون، رئیس جمهور آمریکا

اندرو جکسون یکی از ثروتمندترین رئیس جمهور های جهان است که در کودکی در فقر زندگی می کرد. آقای جکسون یک از رئیس های جمهورهای آمریکا است که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری خود به ثروت هنگفتی دست یافت.

آقای جکسون یکی از ثروتمندترین رئیس جمهورهای ایالات متحده آمریکا است که 132.6 میلیون دلار ثروت داشت.

  • تئودور روزولت، رئیس جمهور آمریکا

تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در یک خانواده ثروتمندی متولد شد، مقدار پول زیادی را از پدرش به ارث برد.

آقای روزولت در سن 23 سالگی به عضویت مجلس ایالت نیویورک انتخاب شد و از سال 1901 تا 1909 به عنوان رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد. روزولت دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در عین حال، در زمینه املاک نیز فعالیت داشت، یک ملک 235 هکتاری تحت نام Saga more Hill در لانگ آیلند ساخت و در نهایت به ثروت 140 میلیون دلاری دست یافته است.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 با قیمت آنها

جدیدترین کامپیوتر های سال 2023 و قیمت آنها

آیا در مورد جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر های سال 2023 اطلاعاتی دارید؟ قیمت کامپیوترهای مدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *