پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل و بزرگترین اثر انگیزشی جهان

ناپلئون هیل کیست؟

آیا با ناپلئون هیل آشنایی دارید؟

ناپلئون هیل( Oliver Napoleon Hill)، نویسنده معروف آمریکا یکی از بزرگترین نویسندگان خلاق جهان که با خلق اثر بیندیشد و ثروتمند شوید، توانست شهرت جهانی کسب کند. ناپلئون هیل مؤلف کتابها خودیاری یا پیشرفت شخصی است که در تاریخ 26 اکتبر سال 1883 در شهر پوند ایالت ویرجینیای آمریکا متولد شد. اسم پدرش جیمز مونرو هیل و مادرش سارا سیلوانیا  بود.

اگر میخواهید در مورد زندگی نامه و بزرگترین انگیزشی ناپلئون هیل اطلاعات کسب کنید، مقاله پیش رو را تا آخر مطالعه کنید.

ناپلئون هیل در 13 سالگی یتیم شد و در جوانی خود با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم میکرد، ناپلئون فردی بود که به سرکشی شهرت داشت، اما فشار یتیم بودن و نامادری انگیزه مثبت اندیشی و تفکرات مثبت را به او داد.

ناپلئون هیل در سن 15 سالگی به نویسندگی در روزنامه های محلی پرداخت و به شهرت زیادی در این زمینه دست یافت، با این همه او به تحصیل در رشته حقوق علاقه زیادی داشت؛ اما درامد خوبی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود نداشت، بنابر این پس از مدتی بطور کامل رویای تحصیل در رشته حقوق را فراموش کرد.

ناپلئون هیل همیشه خود را مشاور حقوقی می نامید، در حالی که هیچ سابقه ای تاریخی در ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زندگی او وجود ندارد.

فعالیت های ناپلئون هیل

آقای هیل در سال 1901 به عنوان دستیار آقای روفوس آیرز(وکیل مدافع) مشغول به‌ کار شد که از یکی فعالان بزرگ صنعت زغال سنگ آن دوران بود، او پس از چند سال فعالیت کردن به عنوان دستیار، در سال 1907 به آلاباما رفت و یکی از بزرگترین شرکت های صنعت چوب را تحت نام  Agree-Hill تأسیس کرد، در سال 1908 بود که رسانه های محلی  گزارش ورشکستگی آقای هیل را منتشر کردند.

دومین کسب و کار مستقل هیل، در سایل 1909 و در شهر واشنگتن دی سی تأسیس شد. او آموزشگاهی با محوریت خودرو راه اندازی کرده بود که ساخت، رانندگی و فروش خودروها را به دانشجویانش آموزش میداد، اما این شرکت او در سال 1912 ورشکست شد.

ناپلئون هیل در سال 1915 موسسه آموزش تبلیغات جرج واشنگتن را مدیریت می‌کرد و وظیفه او تدریس اصول موفقیت و اعتماد به‌نفس بود، اما به اثر شکایت های ایالت ایلی نوی در سال 1918 تعطیل شد و علت آن نیز به جریان انداختن دو پرونده حقوقی برعلیه آن  توسط ایالت ایلی نوی بود که او را متهم به فروش سهام مؤسسه اش با قیمتی بیش از ارزش گذاری واقعی میکرد.

پس از مرگ نیل اندرو کارنگی(سرمایه دار و نیکوکار اسکاتلندی‌تبار آمریکایی ) در سال 1919، ناپلئون هیل کتاب قانون موفقیت خود را نوشته است، هیل ادعا دارد که با کتاب قانون موفقیت او خلاصه ای از ملاقات چند روزه با اندرو کارنگی و 100 فرد موفق آمریکا (هنری فورد، جی پی مورگان، جان دی راکفلر، گراهام بل، ادیسون …) است

ناپلئون هیل در اوایل قرن بیستم کتابی تحت نام نردبان جادویی به سمت موفقیت(The magic ladder to success) را چاپ کرد اما موفق به کسب درآمد از آن کتاب نشد. در نهایت در سال 1937 انقلابی در زندگی ناپلئون هیل رخ داد و او را به زندگی لوکس و رویایی بازگرداند، طوری که شهرت و ثروتش او را به انتهای موفقیت رساند، این انقلاب فروش کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید بود که به عنوان یکی از پرفروش ترین کتابهای تاریخ جهان شناخته میشود.

کتاب معروف بیندیشید و ثروتمند شوید

به جرأت میتوان گفت کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید یکی از بهترین کتاب های انگیزشی جهان است که در سال 1937 منتشر شده است و یک کتاب کامل و جامع درباره موفقیت، ثروت، روابط خوب و تجربیات هیل در زندگی است. اگر میخواهید انگیزه داشته باشید و کارهای خلاقانه ای انجام بدهید، پیشنهاد میکنیم حداقل یکبار این کتاب را تا آخر مطالعه کنید.

ادعاهای مختلفی در مورد مقدار چاپ این کتاب میشود، اما در کل گفته میشود که تقریباً 20 میلیون نسخه از آن بفروش رفته است. این کتاب به عنوان نقشه فرار از فقر و شتاب به سوی موفقیت است و زندگی میلیونها فرد جهان را تغییر داده است.

13 اصل مهم ناپلئون هیل

13 اصل مهم ناپلئون هیل

  • اصل میل و اشتیاق
  • اصل ایمان
  • اصل نفوذ بر ناخودآگاه با اصل تلقین
  • اصل دانش تخصصی
  • اصل تخیل
  • اصل برنامه ریزی سازمان دهی شده
  • اصل تصمیم گیری
  • اصل پایداری و پافشاری
  • اصل قدرت تکفر مغز
  • اصل انرژی جنسی
  • اصل ضمیر ناخودآگاه
  • اصل قدرت مغز
  • اصل حسس ششم

این اصول به ترتیب و بطور مفصل در کتاب بیندیشد و ثروتمند شوید توضیح داده شده اند، همه این اصول را میتوان در کتاب ناپلئون هیل مشاهده کرد که با تطبیق هرکدام، طرز نگاه شما به زندگی و انسانها عوض میشود و قدرت درونی شما افزایش میابد.

قسمتی از متن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

” اشتیاق سوزان برای بودن و انجام دادن، نقطه شروعی است که باید صاحب رویا از آن شروع کند. رویا از بی تفاوتی، تنبلی یا نداشتن آرمان و آرزو ناشی نمیشود. هر قدر در زندگی بخواهیم و توقع داشته باشیم، به همان اندازه بدست می آوریم. توقع زیاد یا کم داشتن تفاوت فکری چندانی ایجاد نمیکند.

ایمان مهمترین عنصر ذهن است، وقتی با اندیشه در هم می آمیزد، ذهن نیمه هوشیار بی درنگ ارتعاش آن را درک میکند و آن را به فراست لایتناهی تبدیل می نماید. ایمان حالتی از ذهن است که میتوان آن را به کمک تأیید یا آموزش های تکراری برای ذهن نیمه هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود”.

کلام آخر

موفقیت قانون زندگی است، افرادی که شکست میخورند و از زندگی درس جدیدی می آموزند، به تعقیب آن به موفقیت بزرگی دست می یابند و به اوج آرامش در زندگی رویایی خود میرسند. در صورتی که میخواهید موفق شوید، باید حرکت کنید به سمت خوشبختی ها و با عبور از مشکلات و سختی ها، خود را به جایی برسانید که آرزو دارید.

شاد و پیروز باشید.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه میتوان با مشکلات مبارزه کرد

چگونه میتوان با مشکلات مبارزه کرد؟

مبارزه با مشکلات احتمالاً شما هم گاهی وقت ها به مشکلی برخورده اید که شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *