پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
لباس بچه گانه

لباس بچه گانه چیست؟

تا حالا به لباس های قشنگ بچه گانه توجه کرده اید؟

لباس های بچه گانه همچون لباس های بزرگسالان دارای استایل، طرح و رنگ های مختلفی میباشند که امروزه سهم بزرگی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده اند و قسمتی اعظمی از تجارت های صنعت لباس را پوشش داده اند.

اگر  دوست دارید انواع لباس های بچه گانه را بشناسید و اطلاعات مفیدی در این باره دریافت کنید، مقاله زیر را مطالعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

لباس بچه گانه چیست؟

لباس بچه گانه لباسی است برای کودکانی که هنوز به قد کامل نرسیده اند. لباس‌های کودکان اغلب غیررسمی‌تر از لباس‌های بزرگسالان و برای بازی و استراحت مناسب هستند. طراحی و کارکرد لباس بچه گانه باید طوری باشد که زیبا و جذاب باشد. انتخاب پارچه، بازشوها و بست ها، تناسب و سهولت،  و زیورآلات استفاده شده… همه اینها ملاحظات اصلی هنگام طراحی لباس کودکان هستند.

شکل و سایز لباس های بچه گانه مثل لباس های بزرگسالان متفاوت اند و برای هر فصل، لباس های مختلفی وجود دارد. مثلا: لباس های زمستانی، لباس های خزانی، لباس های تابستان و لباس های بهاری.. هر کودکی مثل یک فرد بزرگسال، دارای سلیقه خاصی میباشد و با انتخاب رنگ دلخواه خود، لباس هایی با طرح های مورد علاقه خود می پوشد.

تاریخچه لباس بچه گانه

اگر بخواهیم به تاریخ دیرینه لباس پوشیدن برگردیم، زمان و انرژی زیادی میطلبد اما باید یادآور شد که کودکان، بدون در نظر گرفتن جنسیت، قبل از قرن بیستم سبک ها و برش های مشترکی داشتند. قنداق کردن برای مدت کوتاهی رایج بود، اما لباس‌های سفید بلند تا مچ پا و دامن‌های اسلیپ برای نوزادان و کودکان نوپای در حال خزنده در حدود دهه 1500 محبوبیت داشتند، همچنان زنان در دهه 1700 لباس‌های موسلین و پارچه‌ای بسیار ظریف می‌پوشیدند که به طرز قابل توجهی جلب توجه می کرد. کودکان خردسال از اواسط قرن 17 با پیشرفت مد لباس بچه گانه، به لباس‌های کودکانه لوازم جانبی دیگری مانند کمربند کمری داده شد. ظاهر دیگری که نمونه ایده آل مد نئوکلاسیک زنانه را به نمایش می گذاشت، به همین دلیل بود که اکثر زنان، دختران و پسران نوپا در دهه 1800 لباس هایی از پارچه های سبک مانند ابریشم یا پنبه می پوشیدند.

تا آواخر قرن بیستم طرح های لباس بچه گانه شبیه هم بودند و دختر و پسر لباس های مشابهی می پوشیدند تا اینکه در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، صنعت لباس رونق گرفت و لباس های مختلف با طرح ها، رنگ ها و سایز های مختلفی در بازار وارد شد و این سبب تفکیک لباس های پسرانه و دخترانه شد و لباس های کودکان به شدت تحت تاثیر روند مد بزرگسالان قرار گرفت.

لباس های امروزی کودکان

دوران کودکی در همه جوامع، از نوزادی تا نوجوانی، از پارامترهای خاصی متمایز است. انتظارات جامعه در مورد توانایی ها، محدودیت ها و ظاهر کودکان در تمام مراحل رشد آنها وجود دارد. در هر دوره ای، لباس نقش مهمی در “ظاهر” دوران کودکی دارد. مروری بر تاریخچه پوشاک کودکان این تغییرات را آشکار می کند.

لباس های کودکان به دلیل ظرافت و طرح و کیفیتی که دارند و به دلیل اینکه دوخت و بافت آنها تخصص بیشتری نیاز دارد و نکته مهم دیگر این است که لباس های بچه گانه قیمت های بالایی دارند. لباس های مختلف کودکان  با طرح های جدید و مد روز با استفاده از تبلیغات رسانه ای در فضای اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب معرفی میشوند و افراد زیادی ترغیب میشوند که از بهترین و مشهورترین فروشگاه ها با برند های مختلف برای کودکان خود خریداری کنند.

امروزه لباس های کودکان پسرانه و دخترانه جدا میباشند؛ در مدارس یونیفورم های دخترانه و پسرانه متفاوت است و در دانشگاه ها و فضای عموم مدل های دیگری میپوشند.

لباس های ورزشی کودکان

امروزه به سبب شهرت ورزشکاران مختلف در عرصه های مختلف ورزشی، علاقه مندان و طرفداران رشته های ورزشی مثل فوتبال زیاد است و همه دوست دارند که لباس ورزشی با طرح و اسم ورزشکار مورد علاقه خود بپوشند. کودکان هم مثل بزرگسالان دوست دارند که لباس های راحت ورزشی با طرح مورد علاقه خود بپوشند، البته خوبی لباس ورزشی در این است که کودکان با پوشیدن لباس ورزشی، احساس راحتی و افتخار میکنند و این نوع لباس های معمولاً از پارچه هایی با کیفیت و قیمت بالا ساخته میشوند و به همین دلیل است که لباس های ورزشی از همه انواع لباس ها گران قیمت تر هستند.

سری بزنید به فروشگاه های بزرگ لباس های بچه گانه، از بهترین لباس ها دیدن کنید و  پر فروش بهترین و با کیفیت ترین لباس های کودکانه را برای اطفال خود خریداری کرده، شادی و زیبایی را به کودکان خود هدیه کنید.

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

کارت بازرگانی

چگونه میتوانیم کارت بازرگانی اخذ کنیم؟

کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟ کارت بازرگانی در واقع مجوزی است برای اشخاص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *