پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک

آیا با بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک آشنایی دارید؟ بازاریابی آنلاین یکی از جدیدترین و بهترین متدهای فروش محصولات است که با استفاده از سیستم های کامپیوتری و بصورت آنلاین انجام میشود.

اگر دوست دارید یک بازاریاب آنلاین موفقی باشید، نیاز دارید تا بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک را بشناسید و بدانید که چه مزایایی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله را تا آخر مطالعه کرده و از اطلاعات آن بهره‌مند شوید.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟

همانطور که جهان رو به بهبود است، انسان ها کامپیوترها و سیستم هایی را ایجاد کردند که همه کارهای انسان ها را به آسانی انجام میدهد، دیگر نیازی نیست برای تجارت به چین، فاصله های زیادی را بپیمائید!

 تجارت بخشی ضروری از زندگی بشر است، امروزه تجارت در حال الکترونیک شدن است و تمام کارها توسط رایانه انجام می شود، تجارت الکترونیکی به خوبی رشد می کند و اکثر بیزنس ها به سمت الکترونیزه شدن پیش میروند.

کسب‌وکارهای مختلف، از شرکت‌های نوپا گرفته تا شرکت‌های متوسط، از تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند، در واقع با بهره‌گیری از بازاریابی آنلاین،  همه کسب‌و کار های الکترونیکی، خرید و فروش کالای آنلاین، انتقال پول و اطلاعات توسط سیستم‌ها انجام میشوند.

 امروزه تجارت الکترونیک راه را برای تمامی فروشگاه هایی که محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود می فروشند باز کرده است، آنها می توانند تمام محصولات خود را به راحتی در بازار آنلاین به فروش برسانند.

کسب و کار الکترونیکی در دهه گذشته به سرعت بالایی رشد کرده است، شرکت هایی مانند آمازون می توانند به راحتی محصولات شما را به تمام نقاط جهان بفروشند.

 حالا شما می توانید تجارت خود را با خیال راحت و براحتی انجام دهید و معاملات خود را از طریق تلفن های هوشمند و رایانه انجام دهید. خریداران کالاها میتوانند همه چیز را از بازار آنلاین خریداری کنند: از جمله اتومبیل های الکترونیکی، بلیط، کتاب، غذا و موسیقی.

امروزه بانکداری آنلاین و سرمایه گذاری سهام نیز از طریق بسترهای اینترنتی انجام می شود. بهترین نمونه کسب و کار الکترونیکی شرکت بین المللی آمازون است.

آمازون

آمازون بزرگترین شرکت فروش محصولات آنلاین در سطح جهان میباشد، مقر آمازون در سیاتل، واشنگتن قرار دارد. این شرکت فروش کتاب، موسیقی، فیلم، لوازم خانگی و غیره را انجام میدهد که در سال 1994 توسط جف بزوس تأسیس شده است.

در ابتدا فعالیت آمازون به فروش کتاب های دست دوم محدود می شد. جف بزوس(رئیس شرکت آمازون) در خاطراتش می گوید: «یک بار به ذهنم رسید که ببینم کسی محصولی غیر از کتاب از آمازون می خرد؟ به همین دلیل پرینتر خرابی را که داشتم در سایت قرار دادم، به محض انجام این کار، مشتری برای خرید محصول با من تماس گرفت، به او گفتم که این چاپگر خراب است و ممکن است به درد شما نخورد! اما او گفت که می‌خواهد چاپگر را برای مجموعه‌اش بخرد، این نقطه شروعی بود که آمازون وارد صنعت فروش کتاب شد و امروزه به عنوان بزرگترین بازار آنلاین در سراسر جهان فعالیت میکند.

خرید آنلاین

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین مجموعه‌ای از سیستم ها و روش‌هایی است که برای فروش محصولات از طریق اینترنت استفاده می‌شود که گاهی به آن بازاریابی دیجیتال نیز می‌گویند، در واقع بازاریابی آنلاین ترکیبی از ابزارهای خلاقانه و فنی اینترنت از جمله طراحی، توسعه، فروش و تبلیغات است.

بازاریابی آنلاین بر 5 نکته اساسی به شرح زیر تمرکز دارد.

1- تجارت الکترونیک

2- وب سایت ها

3- بازاریابی وابسته

4- جستجوی محلی

5- شبکه های اجتماعی

چند دلیل مهم برای پیشرفت بازاریابی آنلاین

 اولین دلیل پیشرفت کسب و کار الکترونیک در جهان، تکامل اینترنت است، بهبود اینترنت یک انقلاب بزرگ در جهان بود، در سال 1970 که اینترنت توسط دانشمندان کشف شد، چندین اتصال وب ایجاد شد. اینترنت توسط ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد. از همان سال به بعد محققان از اینترنت برای برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده می کردند.

امروزه ما تقریباً برای انجام همه کارهای خود در زندگی از اینترنت استفاده می کنیم، بخصوص در تجارت کسب و کار الکترونیکی که بیش از 40 سال قبل آغاز شد،( زمانی که معرفی فناوری های اولیه مانند تبادل الکترونیکی داده EDI و خرید از راه دور در دهه 1970 راه را برای فروشگاه الکترونیک مدرن هموار کرد).

بازارهای آنلاین زیادی مانند آمازون و Fiverr در جهان وجود دارند که محصولات الکترونیکی ارائه میدهند. برای یک کسب و کار کوچک که محصولات صنایع دستی مانند مربا یا پنیر را می فروشد، بازار آنلاین می تواند راه جدیدی را برای یک تجارت سودآور و بدون محدودیت مکانی باز کند.

دومین دلیل بهبود تجارت الکترونیک، گسترش ارتباطات بین المللی است که از طریق زبان انگلیسی امکان پذیر شد. همانطور که همه ما می دانیم؛ انگلیسی محبوب ترین زبان در بین تمام زبان های جهان است و هر کسی که بر انگلیسی مسلط باشد، می تواند با هر فردی، در هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کند.

امروزه زبان آموزان انگلیسی این شانس را دارند که فرصت های جدیدی بدست آورند. از این رو، دانستن زبان انگلیسی توانایی شما را برای رقابت داخلی افزایش می دهد و تجربه ای که از کار در بازارهای آنلاین مختلف به دست می آورید، مانند افزایش آگاهی از سایر محصولات و خدمات و قرار گرفتن در معرض راه های جدید بازار، کسب و کار شما را گسترش می دهد.

 علت سوم پیشرفت کسب و کار الکترونیکی این است که متغیرهای تولیدی متعددی مانند نیروی کار، سرمایه و مواد خام که برای تولید و توزیع کالاها و خدمات متنوع مورد نیاز هستند، در مقادیر متفاوت و در کشورهای مختلف یافت می‌شوند.امروزه بازار آنلاین موجب ایجاد فاکتورهای بهره وری در بین کشورها شده است.

علاوه بر این، تخصص در تولید کالا و خدمات باعث شده تا بسیاری از افراد با توجه به مهارت و موقعیت خود کسب و کار خود را راه اندازی کنند. به عنوان مثال، بازار هند در زمینه محصولات صنایع دستی تخصص دارد، از طریق بازار آنلاین میتواند صادرات خود را به کشورهای دیگر افزایش بدهد، این  گزینه بسیار خوبی برای شروع یک تجارت بین المللی است.

کلام نهایی

به طور خلاصه، تجارت الکترونیک به سه دلیل اصلی در سراسر جهان گسترش یافت: بهبود اینترنت و رسانه های اجتماعی، ارتباطات بین المللی و در دسترس بودن محصولات.زندگی پیچ و خم های زیادی دارد، شما به اندازه ای که مشکلات بزرگی دارید، فرصت های بزرگی نیز پیش روی شما قرار دارد، از فرصت های تجاری استفاده کنید و به ثروت لایتناهی دست یابید.شاد و پیروز و موفق باشید.

 

نویسنده و ترجمه: سهراب رستمی

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

معرفی 5 تا از جدیدترین ماشین های 2023 با قیمت آن

آیا باور می‌کنید که در سال 2023 به تعداد 3900 ماشین بنز در ایران وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *