چیدمان منزل چه تاثیر بر روحیه ما می گذارد؟

چیدمان منزل

تاثیر چیدمان منزل بر روحیه افراد

نحوه چیدمان منزل می‌تواند بر روحیه افرادی که در آن زندگی می‌کنند تاثیر بگذارد، و اگر چیدمان خانه به هم ریخته، فشرده و پر از وسایل عجیب و غریب باشد، می تواند باعث استرس و اضطراب شود.

عناصر دکوری و وسایل لوکس منزل در هر اتاق از خانه، بر روحیه ما و نحوه تغییر حالات ما در زندگی روزمره تاثیر می گذارد. تمام عناصر در چیدمان منزل جنبه های تزئینی دارند و بر روحیه ساکنان تاثیر می گذارد.

چیدمان منزل می تواند یک فرآیند ساده باشد که به نشاط، سرزندگی، آرامش و تسکین در آن واحد کمک می کند. مجسمه سرامیکی، تابلوی هنری، شمع تزئینی، گیاهان گلدانی، نورپردازی و آینه استیل همگی به حال و هوای هر اتاق در خانه می افزایند.

تاثیر لوازم دکوری بر روحیه افراد

تاثیر نور بر روحیه

یک اتاق پر نور لذت بخش است و افسردگی را کاهش می دهد. نور مناسب باعث افزایش خلق و خوی و شادی می شود. کمبود نور مداوم نیز می تواند باعث غمگینی یا افزایش اضطراب شود.

بنابراین اگر نور کافی در خانه وجود ندارد، باید راه هایی برای تقویت آن با استفاده از آینه استیل بازتابنده و افزودن نور مصنوعی مناسب با استفاده از شمع تزئینی و چراغ پیدا کرد.

نور شمع، می تواند روی خلق و خوی شما تاثیرات خوبی داشته باشد. وقتی صحبت از نورهای مصنوعی به میان می‌آید، فقط نور نیست، بلکه منبع نور نیز بر ظاهر کلی اتاق تاثیر می‌گذارد. از این رو، نوع چیدمان خانه نیز بر روحیه تاثیر می‌گذارد.

یک آباژور رنگارنگ کنار تخت یا شمع تزئینی معطر روی میز ناهارخوری در شب قطعا روحیه شما را تقویت می کند. انواع مختلف رایحه ها تاثیرات متفاوتی بر خلق و خوی شما دارند. بنابراین، باید بر اساس نیاز خلق و خوی انتخاب شوند.

 

تاثیر وسایل دکوری بر روحیه

فضاهای برهنه می توانند افسرده کننده باشند. اگر احساس می‌کنید که فضاهای روی میز خالی هستند، به چند اثر هنری که روحیه شما را بهبود می‌بخشد، فکر کنید.

هنر ذهنی است، پس نگاهی پیدا کنید که با شما صحبت کند و شما را خوشحال کند. به اضافه کردن وسایل دکوری شیک فکر کنید. یک ظرف شکلات خوری روی میز خالی سالن بگذارید یا از مجسمه سرامیکی برای چیدمان منزل خود استفاده کنید.

یک گلدان زیبا بین جلدهای قفسه کتاب خود قرار دهید. هنر لازم نیست بزرگ یا گران باشد تا شما را شاد کند. وسایل دکوری را پیدا کنید که با شما صحبت می کنند و با شیوه زندگی شما و احساسی که می خواهید در خانه خود داشته باشید مطابقت دارند.

 

عناصر فنگ شویی برای چیدمان منزل

فنگ شویی هنر قرار دادن اشیا و چیدمان منزل برای تسهیل جریان آزاد انرژی است. نیرویی که در تمام جنبه های زندگی نفوذ می کند و با ترویج جریان انرژی مثبت در سراسر خانه، تعادل و آرامش را به زندگی ما می آورد

هدف دکوراسیون داخلی فنگ شویی ارتقای جنبه های مختلف زندگی، با همگام سازی انرژی شما با محیطی است که در آن زندگی می کنید.

۱) آتش

اگر به تقویت اعتماد به نفس یا برانگیختن دوباره اشتیاق در زندگی خود نیاز دارید، می توانید برای چیدمان خانه از عنصر آتش فنگ شویی استفاده کنید. این عنصر پویا می تواند به روش های مختلف استفاده شود تا انرژی و شادی را به خانه شما بیاورد.

شومینه و شمع تزئینی به ما این امکان را می دهد که آتش را وارد محیط خانه کنیم. البته اگر نمی توانید یک شومینه به خانه خود اضافه کنید، می توانید شمع را در این فضاها قرار دهید.

۲) زمین

در فنگ شویی، عنصر زمین نشان دهنده سلامت، دانش و ثبات است. همچنین به شدت با روابط خانوادگی و عاشقانه مرتبط است. استفاده از آن در لوازم خانه شما می تواند به هدایت انرژی مثبت حول این ارزش ها کمک کند.

اثاثیه و دکوراسیون منزل ساخته شده از مواد طبیعی راهی آسان برای گنجاندن عنصر زمین در خانه شما است. با مجسمه ها و گلدان های سنگی در خانه می توانید عنصر خاک را در چیدمان خانه خود تداعی کنید.

۳) فلز

فلز عنصر ساختار یافته فنگ شویی است که می تواند به آوردن انرژی خلاقانه به خانه شما کمک کند. این عنصر برای گنجاندن در دفتر کار برای کمک به افزایش بهره وری و منظم ماندن عالی است. ظروف فلزی تزئینی، آینه و ساعت استیل به ما اجازه می دهد از فلز به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کنیم.

۴) آب

آب نماد معنویت و خرد است. برای تقویت آرامش می توانید آینه ها، آکواریوم ها یا فواره هایی به اشکال نامنظم اضافه کنید.

۴) چوب

اگر می خواهید عنصر چوب را به معنای واقعی کلمه در خانه خود بگنجانید، از مبلمان و وسایل دکوری چوبی استفاده کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از مجسمه چوبی گرفته تا کاسه های تزیینی، قاب عکس و موارد دیگر.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Pinterest

دیگر مقاله ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

سبد خرید